Akrobata

2014.08.29 10:38

Nyomtatás

  •  E-mail
  • A Vár a színpad kiegészítővel lehetőség nyílik arra, hogy simed akrobataként lépjen a világot jelentő deszkákra. Természetesen az új szakmához új életcél is jár, mégpedig az Akrobatika mestere:

    Sims 3

    A kezdetek

    Érdemes a "Színpadra született" és a "Sportos" személyiségjegyeket választanod, ha gyorsabban szeretnél előrejutni.

    Ha akrobata szeretnél lenni, elsőként is szakmát kell választanod. Megpróbálhatsz számítógépen keresztül akrobatának jelentkezni, a "Keressen szakmát" címszó alatt van erre lehetőség. Ha éppen nem találsz, akkor sincs ok elkeseredésre, menj el a parkba, keresd meg a tulajdonost, rákattintva pedig válaszd a "Kérje meg, hogy válasszon előadóművészi hivatást", majd pedig válaszd ki az akrobata szakmát.

    Sims 3

    Ezután rögtön lehetőséged nyílik simed művésznevének megadására (a művésznevet bármikor megváltoztathatod simedre kattintva):

    Sims 3

    Amíg simed nem éri el a második szintet, addig pantomimművészként szórakoztathatja a közönségét borravalóért, majd a második szintet elérve már fellépéseket is vállalhat és egyre több és több trükk válik elérhetővé, amivel a nagyérdeműt ámulatba ejtheti.

    Bevételre a borravalóból, a fellépésekből tehet szert, valamint hetente - minden vasárnap délben - a szintjének megfelelő összeget kap fizetésként.

    Előrelépés

    Az előléptetés a tapasztalat növekedésétől függ, ami három tényezőből adódik össze:

    • fellépés borravalóért
    • erőnlét fejlesztese (ha simed sportos, sokkal gyorsabban tud szintet lépni az erőnlétében, ez nagyban segíti az előléptetését is)
    • kilincselés fellépésért
    Szint
    Munkakör
    Új tárgyak
    Új mutatványok
    Új fellépési helyszínek
    1
    Szépreményű pantomimes
    Új munkaruha
    Pantomim (dobozva zárva, emberi szobor, séta a szélben, kötélhúzás) 
    2
    Zöldfülű zsonglőr
    Új munkaruha
    Zsonglőrködés: (Kések, Fáklyák, Buzogányok), Pálca elsütése
    Parkok
    3
    Performanszművész  
    Kávézók
    4
    Gumiember
    Új munkaruha
    Kígyóember mutatvány 
    5
    A kézügyesség kiválósága  
    Szórakozóhelyek
    6
    Kezdő egyensúlyművész
    Egyensúlylabda
    Egyensúlylabda (labdaláz) 
    7
    Az egyensúlyozás mestere
    Új munkaruha
    Egyensúlylabda (labdabalett)
    Zártkörű szórakozóhelyek
    8
    Szentjánosbogár
    Tűzgyűrű
    Tűzgyűrű (lángtánc), Limuzin
    Nagy befogadóképességű létesítmények
    9
    Tűztáncos
    Új munkaruha
    Tűzgyűrű (tüzes tanyálás) 
    10
    Az akrobatika mestere Egyensúlylabda (A nagy ugrás); Tűzgyűrű (Lángoló fricska) 

    Az Egyensúlylabda és a Tűzgyűrű a sim eszköztárába kerül, bármikor előveheted és gyakorolhatsz rajta, fellépésekkor automatikusan a színpadon is megtalálhatod. Használat után bármikor visszahelyezheted az eszköztárba.

    Munkaruhák

    Összesen ötféle munkaruha válik elérhetővé a szintlépések során.

    1. szint:

    2. szint:

    4. szint:

    7. szint:

    9. szint:

    Munkaruhát bármikor tudsz cserélni - természetesen a már elérhetőek között - , ehhez kattints a ruhásszekrényre és válaszd a "Vegyen fel uniformist..." lehetőséget.

    Fellépés borravalóért

    A borravalóért fellépés egy mód arra, hogy simed tapasztalata gyarapodjon, valamint hogy egy kis pénzt keressen. A pénzkeresethez lehetőleg próbálj meg olyan helyet választani a fellépéshez, ahol több sim is tartózkodik, hiszen közönség nélkül borravaló.

    Ha borravalóért szeretnél játszani, kattints simedre és válaszd a "Fellépés borravalóért" lehetőséget. Ekkor simed átöltözik a fellépőruhájába és bemutat 1-2 trükköt. Ebben az esetben nem irányíthatod, hogy mit adjon elő. Az akrobaták általában pantomimeznek és akrobata mutatványokat adnak elő borravalóért.

    Sims 3

    Fellépések

    Igazán jó bevételre és hírnévre fellépésekkel tehet szert simed, ehhez az szükséges, hogy fellépési lehetőséget kapjon. Az előléptetések során egyre jobb, egyre nagyobb szórakozóhelyeken, vendéglátóhelyeken léphet fel a simed. Értelemszerűen a bevétele is folyamatosan nő, nagy befogadóképességű létesítményeknél 1-1 fellépés során akár 18 ezer simoleont is kereshetsz, zártkörű klubokban és szórakozóhelyeken pedig 10 ezer simoleon körüli a bevétel, ha simed eléri a tizedik szintet. Minden egyes fellépésért szintlépésenként többet kereshetsz.

    Ahhoz, hogy megtudd, kinél tudsz éppen fellépési lehetőségét kuncsorogni, menj térképnézetbe, ahol narancssárga szín jelzi azokat a simeket, akik 1-1 szórakozóhely tulajdonosai és felléphetsz náluk, ha ők beleegyeznek. Ha a kurzort a jelző felé viszed, látni fogod a sim neve mellett, hogy melyik intézmény tulajdonosa és mikor vannak az aktuális fogadóórái.

    Sims 3

    Sims 3

    Ahhoz, hogy kapcsolatba léphess a tulajdonossal, kattints rá a jelre és válaszd a "Menj meghallgatásra akrobataként" funkciót. Ekkor simed elmegy a tulajdonoshoz, bemutat neki a műsorából - pantomimezik, később pedig a kígyóember számból mutat be részletet - és a tulajdonos ez alapján eldönti, hogy simed felléphet-e nála vagy sem.

    Ha felléphetsz, akkor simed megkapja a pontos helyszínt és a fellépés időpontját:

    Sims 3

    Ha elutasítanak, akkor sem dől össze a világ, próbáld meg egy vagy két nap múlva:

    Sims 3

    Fellépés előtt két órával simed üzenetet kap, nehogy elfeledkezzen a fellépéséről, valamint a képernyő oldalán megjelenik a feladatjelző is:

    Sims 3

    Térképnézetben megjelenik a fellépésjelző, amire rákattintva válaszd az "Irány a fellépés helyszíne" opciót.

    Sims 3

    Simed ekkor elindul a helyszínre. Érdemes elindulni két órával a fellépés előtt, mert amikor odaér, lehetősége van berendezni a színpadot is, valamint ha csak pár perccel előbb is elkezdi a műsort, az plusz pontokat ér a közönségnél.

    Mihelyt megérkezik simed, a színpadra kattintva több lehetősége van: (Lehetősége van egyedi színpadképet létrehozni, de persze a kezdetekben, ha nincs pénze, nem tud miből költeni. Azonban a berendezési tárgyakat csak egyszer kell megvenni, utána lehetőséged van elmenteni a színpadképet és később többször is használhatod.)

    Sims 3

    Válaszd ki a neked megfelelő opciót, majd kezdődhet is az előadás. Előadás közben a színpadra kattintva válogathatsz az elérhető trükkök, műsorszámok között. Ha már rendelkezel egyensúlylabdával, illetve tűzgyűrűvel, azok automatikusan megjelennek a színpadon. Eleinte, amíg még kevés trükk elérhető, nehezebb úgy összeállítani a teljes műsort, hogy változatos legyen, de mindenesetre próbálj meg törekedni rá, hogy ne ugyanazokat a műsorszámokat ismételje simed, mert a közönség elunja és könnyen szembe találhatja valamilyen zöldség vagy éppen záptojás. Minél változatosabb a műsor, annál nagyobb lesz a sikere.

    Egy-egy műsorszám végén látni, hogy a közönségnek hogy tetszett az a rész az előadásból. A közönségben ülő simek feje felett zöld + jel vagy piros - jel jelzi, hogy elégedettek voltak vagy nem a műsorszámmal.

    Időnként még a legügyesebb akrobatával is előfordul, hogy kigyullad a haja, megbotlik, kisebb balesetek érik fellépés során, ami miatt "szégyenbe kerül" és valamennyire rontja a fellépése értékét is, ezért ha elegendő életcéljutalmat szedtél össze, érdemes beruházni az "Elbűvölő" és az "Ez szándékos volt" életcél jutalmakra, amelyek csökkentik a negatív hatásokat.

    Mihelyt vége a műsornak, simed megkapja a fellépésért járó díjat, valamint értesítést kap arról, hogy a tulajdonosnak mennyire tetszett a műsor.

    Az akrobaták bibliája a "Haknimenetrend", amit a Hivatás fül alatt érhettek el:

    Sims 3

    A haknimenetrend a nyilvántartás arról, hogy simednek hol és mikor kell fellépnie. Ha egy tulajdonosnak nagyon megtetszik a műsorod, előfordul, hogy állandó fellépést biztosít számodra az intézményében, ezt pipa jelzi az "Állandó" oszlopban.

    Hat napra vállalhatsz be fellépéseket, amíg tele van a menetrended, nem mehetsz új meghallgatásra. Az állandó fellépéseket le tudod mondani a szórakozóhely tulajdonosánál. Kattints rá a tulajdonosra és válaszd az "Akrobata - Fellépési lehetőség lemondása" opciót.

    A fellépések különbözőképpen sikerülhetnek, de a jól sikerült fellépések mindig plusz hangulatot biztosítanak akrobatád számára:

    Fizetés

    Egyszeri fellépések esetében:

    Szint
    Hetibér
    Fellépés helyszíne
      
    Park
    Kávézó
    Szórakozó-hely
    Zártkörű klub
    Stadionok
    1
    275
         
    2
    340
    170
        
    3
    400
    200
    400
       
    4
    525
    266
    532
       
    5
    650
    350
    700
    1225
      
    6
    850
    450
    900
    1575
      
    7
    1125
    700
    1400
    2450
    3850
     
    8
    1475
    1110
    2220
    3885
    6105
    9900
    9
    1850
    1300
    2600
    4550
    7150
    11700
    10
    2475
    2000
    4000
    7000
    11000
    18000

    Állandó fellépések esetén:

    Szint
    Hetibér
    Fellépés helyszíne
      
    Park
    Kávézó
    Szórakozó-hely
    Zártkörű klub
    Stadionok
    1
    275
         
    2
    340
    255
        
    3
    400
    300
    600
       
    4
    525
    399
    798
       
    5
    650
    525
    1050
    1838
      
    6
    850
    675
    1350
    2363
      
    7
    1125
    1050
    2100
    3675
    5775
     
    8
    1475
    1665
    3330
    5828
    9158
    14985
    9
    1850
    1950
    3900
    6825
    10725
    17550
    10
    2475
    3000
    6000
    10500
    16500
    27000

    Mindent összevetve akrobatának lenni a Sims3-ban szórakoztató, nagyon jól lehet látni a simek fejlődését, a kezdeti nehézségek után fantasztikus műsort képesek produkálni és nem mellékesen nagyon jó pénzkereseti lehetőség, ha már simed magasabb szinten van akrobataként.