Akrobata
Nyomtatás
A Vár a színpad kiegészítővel lehetőség nyílik arra, hogy simed akrobataként lépjen a világot jelentő deszkákra. Természetesen az új szakmához új életcél is jár, mégpedig az Akrobatika mestere:
A kezdetek
Érdemes a "Színpadra született" és a "Sportos" személyiségjegyeket választanod, ha gyorsabban szeretnél előrejutni.
Ha akrobata szeretnél lenni, elsőként is szakmát kell választanod. Megpróbálhatsz számítógépen keresztül akrobatának jelentkezni, a "Keressen szakmát" címszó alatt van erre lehetőség. Ha éppen nem találsz, akkor sincs ok elkeseredésre, menj el a parkba, keresd meg a tulajdonost, rákattintva pedig válaszd a "Kérje meg, hogy válasszon előadóművészi hivatást", majd pedig válaszd ki az akrobata szakmát.
Ezután rögtön lehetőséged nyílik simed művésznevének megadására (a művésznevet bármikor megváltoztathatod simedre kattintva):
Amíg simed nem éri el a második szintet, addig pantomimművészként szórakoztathatja a közönségét borravalóért, majd a második szintet elérve már fellépéseket is vállalhat és egyre több és több trükk válik elérhetővé, amivel a nagyérdeműt ámulatba ejtheti.
Bevételre a borravalóból, a fellépésekből tehet szert, valamint hetente - minden vasárnap délben - a szintjének megfelelő összeget kap fizetésként.
Előrelépés
Az előléptetés a tapasztalat növekedésétől függ, ami három tényezőből adódik össze:
- fellépés borravalóért
- erőnlét fejlesztese (ha simed sportos, sokkal gyorsabban tud szintet lépni az erőnlétében, ez nagyban segíti az előléptetését is)
- kilincselés fellépésért
Szint | Munkakör | Új tárgyak | Új mutatványok | Új fellépési helyszínek |
1 | Szépreményű pantomimes | Új munkaruha | Pantomim (dobozva zárva, emberi szobor, séta a szélben, kötélhúzás) | |
2 | Zöldfülű zsonglőr | Új munkaruha | Zsonglőrködés: (Kések, Fáklyák, Buzogányok), Pálca elsütése | Parkok |
3 | Performanszművész | Kávézók | ||
4 | Gumiember | Új munkaruha | Kígyóember mutatvány | |
5 | A kézügyesség kiválósága | Szórakozóhelyek | ||
6 | Kezdő egyensúlyművész | Egyensúlylabda | Egyensúlylabda (labdaláz) | |
7 | Az egyensúlyozás mestere | Új munkaruha | Egyensúlylabda (labdabalett) | Zártkörű szórakozóhelyek |
8 | Szentjánosbogár | Tűzgyűrű | Tűzgyűrű (lángtánc), Limuzin | Nagy befogadóképességű létesítmények |
9 | Tűztáncos | Új munkaruha | Tűzgyűrű (tüzes tanyálás) | |
10 | Az akrobatika mestere | Egyensúlylabda (A nagy ugrás); Tűzgyűrű (Lángoló fricska) |
Az Egyensúlylabda és a Tűzgyűrű a sim eszköztárába kerül, bármikor előveheted és gyakorolhatsz rajta, fellépésekkor automatikusan a színpadon is megtalálhatod. Használat után bármikor visszahelyezheted az eszköztárba.
Munkaruhák
Összesen ötféle munkaruha válik elérhetővé a szintlépések során.
1. szint:
2. szint:
4. szint:
7. szint:
9. szint:
Munkaruhát bármikor tudsz cserélni - természetesen a már elérhetőek között - , ehhez kattints a ruhásszekrényre és válaszd a "Vegyen fel uniformist..." lehetőséget.
Fellépés borravalóért
A borravalóért fellépés egy mód arra, hogy simed tapasztalata gyarapodjon, valamint hogy egy kis pénzt keressen. A pénzkeresethez lehetőleg próbálj meg olyan helyet választani a fellépéshez, ahol több sim is tartózkodik, hiszen közönség nélkül borravaló.
Ha borravalóért szeretnél játszani, kattints simedre és válaszd a "Fellépés borravalóért" lehetőséget. Ekkor simed átöltözik a fellépőruhájába és bemutat 1-2 trükköt. Ebben az esetben nem irányíthatod, hogy mit adjon elő. Az akrobaták általában pantomimeznek és akrobata mutatványokat adnak elő borravalóért.
Fellépések
Igazán jó bevételre és hírnévre fellépésekkel tehet szert simed, ehhez az szükséges, hogy fellépési lehetőséget kapjon. Az előléptetések során egyre jobb, egyre nagyobb szórakozóhelyeken, vendéglátóhelyeken léphet fel a simed. Értelemszerűen a bevétele is folyamatosan nő, nagy befogadóképességű létesítményeknél 1-1 fellépés során akár 18 ezer simoleont is kereshetsz, zártkörű klubokban és szórakozóhelyeken pedig 10 ezer simoleon körüli a bevétel, ha simed eléri a tizedik szintet. Minden egyes fellépésért szintlépésenként többet kereshetsz.
Ahhoz, hogy megtudd, kinél tudsz éppen fellépési lehetőségét kuncsorogni, menj térképnézetbe, ahol narancssárga szín jelzi azokat a simeket, akik 1-1 szórakozóhely tulajdonosai és felléphetsz náluk, ha ők beleegyeznek. Ha a kurzort a jelző felé viszed, látni fogod a sim neve mellett, hogy melyik intézmény tulajdonosa és mikor vannak az aktuális fogadóórái.
Ahhoz, hogy kapcsolatba léphess a tulajdonossal, kattints rá a jelre és válaszd a "Menj meghallgatásra akrobataként" funkciót. Ekkor simed elmegy a tulajdonoshoz, bemutat neki a műsorából - pantomimezik, később pedig a kígyóember számból mutat be részletet - és a tulajdonos ez alapján eldönti, hogy simed felléphet-e nála vagy sem.
Ha felléphetsz, akkor simed megkapja a pontos helyszínt és a fellépés időpontját:
Ha elutasítanak, akkor sem dől össze a világ, próbáld meg egy vagy két nap múlva:
Fellépés előtt két órával simed üzenetet kap, nehogy elfeledkezzen a fellépéséről, valamint a képernyő oldalán megjelenik a feladatjelző is:
Térképnézetben megjelenik a fellépésjelző, amire rákattintva válaszd az "Irány a fellépés helyszíne" opciót.
Simed ekkor elindul a helyszínre. Érdemes elindulni két órával a fellépés előtt, mert amikor odaér, lehetősége van berendezni a színpadot is, valamint ha csak pár perccel előbb is elkezdi a műsort, az plusz pontokat ér a közönségnél.
Mihelyt megérkezik simed, a színpadra kattintva több lehetősége van: (Lehetősége van egyedi színpadképet létrehozni, de persze a kezdetekben, ha nincs pénze, nem tud miből költeni. Azonban a berendezési tárgyakat csak egyszer kell megvenni, utána lehetőséged van elmenteni a színpadképet és később többször is használhatod.)
Válaszd ki a neked megfelelő opciót, majd kezdődhet is az előadás. Előadás közben a színpadra kattintva válogathatsz az elérhető trükkök, műsorszámok között. Ha már rendelkezel egyensúlylabdával, illetve tűzgyűrűvel, azok automatikusan megjelennek a színpadon. Eleinte, amíg még kevés trükk elérhető, nehezebb úgy összeállítani a teljes műsort, hogy változatos legyen, de mindenesetre próbálj meg törekedni rá, hogy ne ugyanazokat a műsorszámokat ismételje simed, mert a közönség elunja és könnyen szembe találhatja valamilyen zöldség vagy éppen záptojás. Minél változatosabb a műsor, annál nagyobb lesz a sikere.
Egy-egy műsorszám végén látni, hogy a közönségnek hogy tetszett az a rész az előadásból. A közönségben ülő simek feje felett zöld + jel vagy piros - jel jelzi, hogy elégedettek voltak vagy nem a műsorszámmal.
Időnként még a legügyesebb akrobatával is előfordul, hogy kigyullad a haja, megbotlik, kisebb balesetek érik fellépés során, ami miatt "szégyenbe kerül" és valamennyire rontja a fellépése értékét is, ezért ha elegendő életcéljutalmat szedtél össze, érdemes beruházni az "Elbűvölő" és az "Ez szándékos volt" életcél jutalmakra, amelyek csökkentik a negatív hatásokat.
Mihelyt vége a műsornak, simed megkapja a fellépésért járó díjat, valamint értesítést kap arról, hogy a tulajdonosnak mennyire tetszett a műsor.
Az akrobaták bibliája a "Haknimenetrend", amit a Hivatás fül alatt érhettek el:
A haknimenetrend a nyilvántartás arról, hogy simednek hol és mikor kell fellépnie. Ha egy tulajdonosnak nagyon megtetszik a műsorod, előfordul, hogy állandó fellépést biztosít számodra az intézményében, ezt pipa jelzi az "Állandó" oszlopban.
Hat napra vállalhatsz be fellépéseket, amíg tele van a menetrended, nem mehetsz új meghallgatásra. Az állandó fellépéseket le tudod mondani a szórakozóhely tulajdonosánál. Kattints rá a tulajdonosra és válaszd az "Akrobata - Fellépési lehetőség lemondása" opciót.
A fellépések különbözőképpen sikerülhetnek, de a jól sikerült fellépések mindig plusz hangulatot biztosítanak akrobatád számára:
Fizetés
Egyszeri fellépések esetében:
Szint | Hetibér | Fellépés helyszíne | ||||
Park | Kávézó | Szórakozó-hely | Zártkörű klub | Stadionok | ||
1 | 275 | |||||
2 | 340 | 170 | ||||
3 | 400 | 200 | 400 | |||
4 | 525 | 266 | 532 | |||
5 | 650 | 350 | 700 | 1225 | ||
6 | 850 | 450 | 900 | 1575 | ||
7 | 1125 | 700 | 1400 | 2450 | 3850 | |
8 | 1475 | 1110 | 2220 | 3885 | 6105 | 9900 |
9 | 1850 | 1300 | 2600 | 4550 | 7150 | 11700 |
10 | 2475 | 2000 | 4000 | 7000 | 11000 | 18000 |
Állandó fellépések esetén:
Szint | Hetibér | Fellépés helyszíne | ||||
Park | Kávézó | Szórakozó-hely | Zártkörű klub | Stadionok | ||
1 | 275 | |||||
2 | 340 | 255 | ||||
3 | 400 | 300 | 600 | |||
4 | 525 | 399 | 798 | |||
5 | 650 | 525 | 1050 | 1838 | ||
6 | 850 | 675 | 1350 | 2363 | ||
7 | 1125 | 1050 | 2100 | 3675 | 5775 | |
8 | 1475 | 1665 | 3330 | 5828 | 9158 | 14985 |
9 | 1850 | 1950 | 3900 | 6825 | 10725 | 17550 |
10 | 2475 | 3000 | 6000 | 10500 | 16500 | 27000 |
Mindent összevetve akrobatának lenni a Sims3-ban szórakoztató, nagyon jól lehet látni a simek fejlődését, a kezdeti nehézségek után fantasztikus műsort képesek produkálni és nem mellékesen nagyon jó pénzkereseti lehetőség, ha már simed magasabb szinten van akrobataként.