Boszorkányok
A Boszorkányok a Természetfeletti erők kiegészítővel érkeztek a játékba. A boszorkányok varázserővel rendelkező teremtmények.
- Aktív sim és NJK is lehet boszorkány.
- A boszorkányok halandók.
- Boszorkányod nem lehet más teremtmény, amíg boszorkány. Ez alól egyedül az átmeneti zombiizmus a kivétel. (Mivel a zombik nem igazi teremtmények.)
- Hogyan legyél boszorkány?
- Varázsseprűk
- Varázspálcák
- Varázserő
- Boszorkány jártasság
- Varázslatok
- Varázspárbaj
- Öröklődés
- Gyógyulás
Hogyan legyél boszorkány?
A Család létrehozása menüben egyszerű dolgod van. Az elkészítendő simnél kiválaszthatod teremtménylétének típusát.
Ha már meglévő simedet szeretnéd boszorkánnyá változtatni, ahhoz Palackozott boszorkafőzetre van szükséged, amit a simednek meg kell innia önmagában, italba keverve, vagy meg kell, hogy dobják vele.
A boszorkafőzetet megvásárolhatod mágikus bizományi boltban, Arisztid Elixirárudájában, vagy magad is elkészítheted, ha jártas vagy az alkímiában. Erről a lehetőségről az Alkímia című tippben olvashatsz részletesen.
! A boszorkányok gyorsabban sajátítják el az Alkímia-jártasságot.
A boszorkányoknál a Különleges... interakciós menüpontok közé felkerülnek a Varázsige-használat opciói.
Az újdonsült boszorkányok kapnak egy Klasszik varázspálcát az eszköztárukba, valamint egy Seprari Klasszik seprűt közlekedési eszköznek.
Varázsseprűk
A katalógus Szoba/Szabadban/Szállítás valamint a Funkció/Járművek/Egyéb részlegében új seprűt vehetsz magadnak. Előbb azonban egy Varázsseprűtartóra lesz szükséged, ami szintén a Járművek/Egyéb részlegben találsz, és 25 simoleonba kerül. (Minden seprűnek saját tartó kell.)
! A varázsseprűket bármilyen más teremtmény vagy humán sim is használhatja közlekedésre, ehhez nem kell boszorkánynak lennie.
A seprűs közlekedés segít feltölteni a varázserőt.
A seprűk részletes leírását elolvashatjátok, ha a nevükre kattintotok a táblázatban.
Név | Ár | Sebesség |
Seprari Klasszik | 265 | 2 |
Seprari Tinizzo | 165 | 1 |
Seprari Neoklasszik | 385 | 4 |
Seprari Pegazus | 455 | 7 |
Varázspálcák
A pálcákat a Vásárlás katalógus Funkció/Szórakozás/Hobbik és jártasságok és a Szoba/Dolgozó/Hobbik és jártasságok részlegben találod meg. A pálcákat tarthatod az eszköztáradban, de elhelyezheted a világban is.
A varázslatok pontossága és hatékonysága nagymértékben függ a varázspálcától, amit használunk. A Klasszik varázspálca mindkét tekintetben a leggyengébb teljesítményt nyújtja, ezért, ha van elég tőke a kasszában, érdemes beruházni egy jobb minőségű pálcára.
A pálcáknak két tulajdonságát kell figyelembe venni. A Varázspontosság a varázslat célpontját jelenti. Siker esetén a varázslat ott hajtódik végre, ahol mi szeretnénk: egy adott simen, tárgyon. Sikertelenség esetén visszahathat a varázslóra, vagy valaki másra, vagy másik helyre.
A Hatékonyság a mágiaigény fényében: A jó minőségű pálcák kevesebb varázserőt pazarolnak, és nagyobb az esély, hogy a varázslat sikerül. (A sikertelenség két dolgot jelenthet: nem történik semmi; valamiféle ellenvarázslat jön létre.)
A pálcák részletes leírását elolvashatjátok, ha a nevükre kattintotok a táblázatban.
Név | Ár | Varázspontosság | Hatékonyság |
Klasszik | 360 | a legalacsonyabb | a legalacsonyabb |
Azúr | 540 | alacsony | alacsony |
Bíbor | 540 | alacsony | alacsony |
Ezüstfehér | 540 | alacsony | alacsony |
Lombfalvi | 720 | közepes | magas |
Elefántcsont | 720 | magas | közepes |
Kristály | 900 | közepes | a legmagasabb |
Elegáns | 900 | a legnagyobb | közepes |
Irizáló | 1080 | magas | magas |
Ha több pálcád van, az eszköztárban beállíthatod, melyik legyen az elsődleges pálca, ezt fogja a sim használni a következő varázslásokkor.
Ha a simednek összegyűlik 20000 életcél pontja, megvásárolhatja magának a Varázskezek életcél-jutalmat. A jutalom eredménye, hogy immár pálca nélkül varázsolnak, és emiatt sohasem hibáznak többé! (Azért előfordul, de ritkán.)
A varázserő
A boszorkányok vezérlőpaneljén megjelenik Varázserejük mérője. A varázserő úgy működik, mint az energia, szintje csökken minden esetben, amikor simed mágiát használ. Ha nem varázsol, a varázserő újra feltöltődik. A teljes feltöltődéshez nagyjából 6 óra szükséges. Ha sikeres varázslatot szeretnél, tartsd a varázserőd szintjét 50% felett.
A varázserő lemerülése nem jelenti azt, hogy a sim ne használhatná képességét, viszont próbálkozásai nem a várt eredménnyel járnak.
A varázserő feltöltésének egyik gyorsabb módja a seprűn közlekedés vagy a Seprari Röparéna használata. A Röparénát használhatod közösségi telken, ha építesz ilyet, de vásárolhatsz otthonra is. A Vásárlás katalógus Funkció/Szórakozás/Hobbik és Jártasságok vagy a Szoba/A szabadban/Szabadtéri tevékenységek részlegben találod, 960 simoleonba kerül és 10x8 egységnyi helyet foglal a telken. A Száguldás és a Kaszkadőrmenet is növelik a varázserőt, utóbbival még borravalóra is szert tehet a sim.
! A seprűkhöz hasonlóan a Seprari Röparénát is használhatják nem-boszorkány simek, ez egyébként gyakori vágyuk is.
A varázserő azonnali feltöltéséhez újfent egy főzetre van a szükséged, ez a Mágiaeszencia, amit megvásárolhatsz a mágikus bizományi boltban, vagy elkészítheted alkimistaként. (Alkímia cikk)
Mágiajártasság és varázslatok
A varázslatok időnként félresikerülhetnek, ezt befolyásolja egy pár tényező. A varázspálca minősége, a varázserő szintje, valamint a boszorkány mágiajártassága. A mágiajártasság amolyan rejtett jártasság (Sem a jártasságpanelen, sem az irányítópanelen nem fogod megtalálni az aktuális szintjét.) csupán az elérhető opciókból, és varázslás közben a sim feje felett megjelenő fiolából tudhatod, hol tart a simed. Természetesen egy módon fejleszthető: varázslással.
Szint | Elérhető varázslat 1 | Elérhető varázslat 2 |
0 | Varázsoljon elő egy almát | Játsszon varázslattal |
1 | Átalakulási rituálé | Szerencsehozó bűbáj |
2 | Tűzgolyó | Fagyvarázslat |
3 | Mágikus fejlesztés | Varázspárbaj |
4 | Szerelembűbáj | Varangyizátor átok |
5 | Kísértetátok | Szebb varázslat animációk |
6 | Éhség-, hólyag-, tisztaságbűbáj | |
7 | Éhség-, hólyag-, tisztaságátok | |
8 | Napfénybűbáj | Dögvészátok |
9 | Helyreállítási rituálé | |
10 | Feltámasztási rituálé |
Az egyes szintek bővebb leírását elolvashatod, ha a számokra kattintasz.
A simre irányuló varázslatoknak három fajtája létezik. Átkok (negatív hatásúak), bűbájok (pozitív hatásúak) és varázsigék (semlegesek). A boszorkány sosem használhat önmagán átkot.
Varázsoljon elő egy almát: Ingyen alma, rosszabb-jobb minőségben. Megehető, elültethető, mint bármely más alma. Később felhasználható átalakító rituáélknál. Hiba esetén mérgezett almát kapunk. Ha ezt megeszi a sim, Hófehérke módra álomba merül 2 órára. (De a magnó, gyereksírás, ébresztőóra korábban is felébresztheti.)
! A lovak kifejezetten szeretik ezt a varázslatot - egy boszorkánynak sosem okoz gondot almaterménnyel kényeztetni patás kedvencét.
Játsszon varázslattal: A legelső lehetőség, hogy simed növelje tapasztalatát a varázslás terén. Növeli a jártasságod szintjét, csökkenti a varázserőt.
Átalakulási rituálé: Bármilyen gyűjthető holmin elérhető varázslat: termény, mag, drágakő, meteor, fém, hal, rovar, lepke, boltban vásárolható élelmiszer. A rituálé végén egy új, véletlenszerű gyűjthető holmit kapunk. Az elővarázsolt almánkból akár zebramintás lepkénk, lánggyümölcs magunk, vámpírhalunk, virslink is lehet. (Remek módja a pénzszerzésnek is.) A kőzetek, melyeket átalakítás révén nyerünk, megjelennek a gyűjteménynaplónkban újdonságként. A rovarok, halak és növények azonban nem számítanak ilyen szempontból "befogottnak", a sim gyűjtemény statisztikáját nem módosítják. A halak akváriumán és a rovarok terráriumán a "Fogságban született" cimke olvasható. A gyűjthető kisállatok, úgy mint rágcsálók, kígyók, madarak, teknősök, gyíkok nem átalakíthatók! Hiba esetén az átalakítandó holmi eltűnik.
Szerencsehozó bűbáj: Simeken érhető el. Szerencsésnek érzi magát hangulatjelző +5 értékű, egy teljes napon át. Sikertelenség esetén a sim a Peches hangulatjelzőt kapja meg.
Tűzgolyó: A kapcsolatmutatón nem változtat. A simek hangulatjelzőt kapnak és megperzselődnek. Földre kattintva remekül lehet gyújtogatni (Hóban is). A fagyvarázslatot oldja, ha simre irányítjuk, tócsákat felszárítja, ha a földön használjuk. Égő tüzeket fagyvarázslattal el lehet oltani.
! A boszorkányok, ha már ismerik ezt a varázslatot, így gyújtják meg a tábortüzeket és fűtenek be a kandallókban.
Fagyvarázslat: Semleges varázslat. Simeken használva enyhébb-komolyabb formában fagykárt okoz. Konyhai vagy fürdőszobai szerelvényeken használhatjuk még, ami ettől elromlik. A lefagyasztott simek tűzgolyóval és napfényvarázslattal kúrálhatók. A csapokhoz meg hívjunk szerelőt, vagy használjuk a helyreállítási rituálét.
Mágikus fejlesztés: Az ezermesterség jártassághoz kapcsolódó Egyedi fejlesztések mágikus megfelelője. Mindent feljavíthatsz, amit eddig is, csupán a kezed helyett a pálcádat használod. (Vagy a varázskezed, ha már az van.)
A nagy ruhásszekrényeken elérhető egy új fejlesztés, a Mágikus portál. Innentől kezdve a ruhásszekrényed féreglyukként működik, hasonlóképpen, mint a korábbról ismert katakombák, Áska ásta lukak, időgépek, dimenziókapuk. Erről részletesebben a Mágikus portál című cikkben olvashatsz.
Varázspárbaj: A főmenüből elérheted másik simen, ha ő is legalább 3-as szintű boszorkány. A párbaj pár percig tart, pozitív hangulatjelző az eredmény, ha győz a sim, negatív, ha veszít. Természetesen a párbaj is fejleszti a jártasságot.
Szerelembűbáj: A sim önmagán és más simeken is alkalmazhatja. 24 óráig nagyon fogékony lesz egy új kapcsolatra. Akivel először interakcióba lép, reménybeli partner státuszba kerül. Ezt könnyen módosíthatod legjobb baráttá, ha barátságos interakciókat használsz.
Varangyizátor átok: Humán simeken alkalmazható. Teremtmény simek immunisak erre az átokra. A sim varanggyá változik egy időre és csak gyógyelixírrel, vagy csókkal lehet megtörni az átkot. A megjelenésük varangy vagy kedvesen zöld levelibéka fazon lehet. A kapcsolatszint nem változik, ha másokon alkalmazod ezt az átkot. A csók azonban mindig pozitív.
! Ha a varangyizált simmel romantikus kapcsolatot ápolunk, előfordulhat, hogy a békapuszi nem segít. Legalábbis nem elsőre.
Ilyenkor a kapcsolatszint is csökken kissé, de többszöri próbálkozás után kigyógyíthatjuk a másik felet.
! A zombiizmus gyógyítható ezzel az átokkal, ugyanis a zombik előbb újra élő emberekké változnak, csak aztán békává. (Utána meg egy békapuszi és minden újra a régi.)
Kísértetátok: Más simeken alkalmazható. Megjelenik egy szellem a megátkozott sim mellett, akit folyamatosan kísért 2 napon át.
Szükségletbűbájok: Simeken alkalmazható, a boszorkányon magán is. Az éhség, tisztaság és hólyag szükséglet maximális mértékben kielégül. Hiba esetén pont az ellenkezője történik.
Szükségletátkok: Más simeken érhető el. Az éhség, tisztaság és hólyag szükséglet teljes mértékben lezuhan. Hiba esetén visszahat a varázslóra.
Napfénybűbáj: Simeken alkalmazható, a boszorkányon magán is. Gyógyítja a fagyást, az émelygést, a zombiizmust, a dögvészátkot. A negatív hangulatjelzők (elveszett barát, becsületsértési per) eltűnnek tőle. A zombiságra és a dögvészre a gyógyítás után két teljes napig immunitást ad. Egészséges simek 2 órára pozitív hangulatjelzőt kapnak és napfényburok veszi őket körül.
Dögvészátok: Átok típusú varázslat, csak más simeken érhető el. A simet bogarak és bűzös zöld pára lengi körül. 24 óráig semleges Pocsék közérzet hangulatjelzőt kap, ha nem gyógyul meg, újabb két napra pedig erős negatív hangulatjelzőt. A Dögvész napfénybűbájjal, csilipaprikával vagy mézzel gyógyítható, vagy gyógyelixírrel. (Lásd Alkímia). A kigyógyult sim két napig immunis lesz az újabb átokra.
Helyreállítási rituálé: Padlóra kattintva érhető el. A telken és a házban működik. Közösségi telken is. Minden elromlott háztartási eszközt megjavít, minden szennyes ruhát és szemétkupacot eltakarít, kiüríti a kukát, eltünteti a romlott ételt a hűtőből, elmosogat. Minden tönkrement bútort felújít. De nem ágyaz be.
Hiba esetén tönkremennek a bútorok, elromolnak a szerelvények és az elektromos eszközök, szemét- és szennyeskupacok árasztják el a lakást.
Feltámasztási rituálé: Feltámaszthatod a holtakat, csak egy urnára/sírkőre van szükséged. A simek ilyenkor zombi alakban élednek fel. Azonban már alkalmazhatod rajtuk a Napfénybűbájt, vagyis gyógyíthatod zombiságukat, hogy újra emberek legyenek. A simek egy bizonyos idő után nem támaszthatóak fel, ahogy a gyerekek sem.
Állatfamiliárisok
A gyűjthető kisállatok állatfamiliárisokká válnak. Jelenlétük 20% növeli a jártasságfejlődést varázslat közben. Ez abban az esetben igaz, ha az állatka a simed eszköztárában van, a terráriumban lévők nem számítanak. A macskák közelében szintén érezhető ez a hatás, de csak akkor, ha a macska az aktív háztartás tagja. Idegen macskák közelében akkor sem, ha örök barátok a simmel.
! A kistestű madarak nem hajlamosak megszökni az eszköztárból, így a legkiválóbb állatfamiliáris válik belőlük.
Öröklődés
- A képesség öröklődhet. Boszorkányod gyermekének 50% esélye van, hogy maga is boszorkány legyen. Két boszorkánynak mindenképpen boszorkány gyermeke születik.
Játék közben már tipegőkorban megmutatkozik a mágia, érezhető például az állatfamiliárisok hatása, és elérhető a varázskezek életcéljutalom. A varázserő fejlesztését, a valódi varázslást azonban csak kamaszkortól lehet művelni.
Ha már nem szeretnél tovább boszorkány lenni...
Boszorkányodat kigyógyíthatod ebből a természetfeletti állapotból. Vagy ismét az Alkímia jártasságodat kell előhívnod, vagy az elixírbizományiba kell ellátogatnod, megszerezned egy Extra erős gyógyelixírt és felhajtanod.
Azok a simek, akik boszorkányoddal szoros romantikus kapcsolatot ápolnak, megkérhetik arra, hogy adja fel a boszorkány-létet. Ez az opció a simre kattintva érhető el