Bűvész
Nyomtatás
A Vár a Színpaddal érkezett szakmák egyike a bűvész. Ha simed szeretné szórakoztatni a város lakóit és rengeteg barátot akar szerezni, nincs is jobb módja, mint híres és csodált bűvésszé válni.
A bűvész szakmához természetesen új életcél is érkezett, mégpedig "A mágia mestere":
A kezdetek
Ajánlott személyiségjegyek:
- társasági pillangó
- ambíciózus
- színpadra született
Nem ajánlott személyiségjegyek:
- ügyetlen
- gyáva
- vesztes
Nincs szükség semmilyen képesség fejlesztésére ahhoz, hogy elérd a bűvész karrier tizedik szintjét. A bűvész jártasság rejtett jártasság, ami akkor fejlődik, ha borravalóért adsz elő, fellépsz vagy pedig gyakorlod a trükkjeidet. Viszont érdemes fejleszteni a karizma jártasságodat, így fellépés során tudsz beszélni a közönséghez, ami emeli az előadásod sikerét.
Borravalóért való fellépéskor rengeteg barátot szerezhetsz csak azzal, hogy a simek nézik az előadásodat.
Ha bűvész szeretnél lenni, elsőként is szakmát kell választanod. Megpróbálhatsz számítógépen keresztül bűvésznek jelentkezni, a "Keressen szakmát" címszó alatt van erre lehetőség vagy körülnézhetsz az újságban is. Ha éppen nem találsz, akkor sincs ok elkeseredésre, menj el a parkba, keresd meg a tulajdonost, rákattintva pedig válaszd a "Kérje meg, hogy válasszon előadóművészi hivatást", majd pedig válaszd a "Bűvész" lehetőséget.
Ezután rögtön lehetőséged nyílik simed művésznevének megadására (a művésznevet bármikor megváltoztathatod simedre kattintva):
Bevételre a borravalóból, a fellépésekből tehet szert, valamint hetente - minden vasárnap délben - a szintjének megfelelő összeget kap fizetésként.
Előrelépés
Ahhoz, hogy simedet előléptessék, tapasztalatra van szüksége, ami három dologból tevődik össze:
- fellépés borravalóért
- bűvészmutatványok előadása
- kilincselés fellépési lehetőségért
Szint | Munkakör | Új tárgyak | Új trükkök | Új társas interakciók | Új fellépési helyszínek |
1 | Kezdő bűvészinas | Új munkaruha | Pálcából csokor, Instant kártyák | Érme a fülből | - |
2 | Zöldfülű illúzionista | Új munkaruha | Szabad madarak | Felbukkanó pillangók | Parkok |
3 | A rejtélyek simje | Új munkaruha, A rejtélyek szelencéje | A végzet pengéi (rejtélyek szelencéje) | - | Kávéházak |
4 | Szemfényvesztő | Tűzgolyó | Tüzes kezek | ||
5 | A szemfényvesztés szakértő | Új munkaruha | - | - | Szórakozóhelyek |
6 | Illúzionista | - | Az eltűnő sim (Rejtélyek szelencéje), Tárgyak teremtése | - | - |
7 | A veszedelmek mágusa | Új munkaruha, Veszély szelencéje | Élve eltemetve (Veszély szelencéje) | - | Zártkörű szórakozóhelyek |
8 | Minden bűbájok tudója | - | - | - | Nagy befogadóképességű létesítmények |
9 | Az illúziók mestere | Új munkaruha | Vizes sír (Veszély szelencéje), Levitáció | - | - |
10 | A mágia mestere | - | - | Sim lebegtetése | - |
Munkaruhák
Összesen hat munkaruha válik elérhetővé a szintlépések során:
1. szint:
2. szint:
3. szint:
5. szint:
7. szint:
9. szint:
Bűvészmutatványok
Más simekre kattintva a "Bűvész..." lehetőségre kattintva simed előrelépésével egyre több mutatvány érhető el, amit más simeken hajthatsz végre. A szomszédságban lakó simek szeretik, ha bűvészek szórakoztatják őket és simed tapasztalata is növekedik, ha barátainak, ismerőseinek ily módon mutatja meg, hogy mire képes.
Simed a harmadik szintet elérve megkapja a Rejtélyek szelencéjét, a hetedik szintet elérve pedig a Veszélyek szelencéjét. Mindkét tárgyat simed eszköztárában találhatod meg, ahol rákattintva választhatod a "Helyezze el" opciót. Később rákattintva a "Tegye el" opcióval tudod ismét az eszköztáradba elhelyezni. Bármikor gyakorolhatsz rajta az otthonodban, akár az utcán. A Rejtélyek szelencéjét csak akkor tudod használni, ha azon a telken, ahol elhelyezted, rajtad kívül más sim is tartózkodik. E két tárgy segítségével nagyon sokat tudsz lendíteni fellépéseid sikerén is.
A Rejtélyek szelencéjén először a "Végzet pengéi" mutatványt mutathatod be, a hatodik szinten pedig már elérhetővé válik az "Eltűnő sim" mutatvány is.
A hetedik szintet elérve megkapod a Veszély szelencéjét, amin elsőként az "Élve eltemetve" bűvészmutatvány érhető el:
Mihelyt simed eléri a kilencedik szintet, megkapja a "Vizes sír" mutatványt is, ahol simednek meg kell szöknie a dobozból, miközben az tele van vízzel. Ha simed nem rendelkezik elég gyakorlattal, előfordulhat, hogy megfullad és meghal ezen mutatvány bemutatása közben. Ha simed bűvészjártassága magas szinten van, akkor ez már nemigen fordul elő, ha meg tudod oldani, legyen nálad mindig Halálvirág kéznél.
Előadás borravalóért
A borravalóért való előadás már első szinttől elérhetővé válik. Nagyszerű módja annak a kezdetekben, hogy simed egy kis pénzre tegyen szert, valamint hogy jártassága növekedjen. Célszerű olyan helyet keresned az előadáshoz, ami forgalmas és sok sim tartózkodik ott.
Előfordulhat, ha simed nincs elég jó kondiban vagy túl sokáig lép fel, hogy elfárad és izomláza lesz.
Fellépések
Igazán jó bevételre és hírnévre fellépésekkel tehet szert simed, ehhez az szükséges, hogy fellépési lehetőséget kapjon. Az előléptetések során egyre jobb, egyre nagyobb szórakozóhelyeken, vendéglátóhelyeken léphet fel a simed. A fenti táblázatokból jól látható, hogy pontosan mekkora összeget kereshet a bűvészed egy-egy fellépés során.
Ahhoz, hogy megtudd, kinél tudsz éppen fellépési lehetőségét kuncsorogni, menj térképnézetbe, ahol narancssárga szín jelzi azokat a simeket, akik 1-1 szórakozóhely tulajdonosai és felléphetsz náluk, ha ők beleegyeznek. Ha a kurzort a jelző felé viszed, látni fogod a sim neve mellett, hogy melyik intézmény tulajdonosa és mikor vannak az aktuális fogadóórái. Nem kell mást tenned, mit rákattintani az ikonjukra és kiválasztani a "Menjen meghallgatásra bűvészként" opciót.
Ha pedig épp személyesen találkozol egy szórakozóhely tulajdonosával, kattints rá és válaszd szintén a "Menjen meghallgatásra bűvészként" opciót.
Nagy befogadóképességű előadóhelyek esetén (stadionok pl.) előfordulhat, hogy hiába kattintasz a tulajdonosra, nem jelenik meg a meghallgatásra jelentkező opció. Ilyenkor kattints rá az épületre és válaszd a "Tulajdonos hívása" lehetőséget. Ekkor a szórakozóhely tulajdonosa kijön a stadion elé és bemutathatod neki, mit tudsz.
Ha felléphetsz, akkor simed megkapja a pontos helyszínt és a fellépés időpontját:
Ha elutasítanak, akkor sem dől össze a világ, próbáld meg egy vagy két nap múlva.
Fellépés előtt két órával simed üzenetet kap, nehogy elfeledkezzen a fellépéséről, valamint a képernyő oldalán megjelenik a feladatjelző is. Térképnézetben megjelenik a fellépésjelző, amire rákattintva válaszd az "Irány a fellépés helyszíne" opciót.
Simed ekkor elindul a helyszínre. Érdemes elindulni két órával a fellépés előtt, mert amikor odaér, lehetősége van berendezni a színpadot is, valamint ha csak pár perccel előbb is elkezdi a műsort, az plusz pontokat ér a közönségnél.
Mihelyt megérkezik simed, a színpadra kattintva több lehetősége van: (Lehetősége van egyedi színpadképet létrehozni, de persze a kezdetekben, ha nincs pénze, nem tud miből költeni. Azonban a berendezési tárgyakat csak egyszer kell megvenni, utána lehetőséged van elmenteni a színpadképet és később többször is használhatod.) Ha van elég pénzed saját berendezésre, célszerű összeállítani egy jó színpadképet, mert ez is segít abban, hogy lenyűgözd a nézőközönséget.
Egy-egy műsorszám végén látni, hogy a közönségnek hogy tetszett az a rész az előadásból. A közönségben ülő simek feje felett zöld + jel vagy piros - jel jelzi, hogy elégedettek voltak vagy nem a műsorszámmal.
Mihelyt vége a műsornak, simed megkapja a fellépésért járó díjat, valamint értesítést kap arról, hogy a tulajdonosnak mennyire tetszett a műsor. Előfordul, főleg pályád kezdetén, amikor még kevés trükk áll a rendelkezésedre, hogy a fellépésed nem sikerül jól, megdobálnak zöldséggel és simed egy időre elkedvtelenedik. De ne add fel, rengeteg gyakorlással és kitartással fantasztikus műsorokat adhatsz a nézőközönségnek.
A haknimenetrend a nyilvántartás arról, hogy simednek hol és mikor kell fellépnie. Ha egy tulajdonosnak nagyon megtetszik a műsorod, előfordul, hogy állandó fellépést biztosít számodra az intézményében, ezt pipa jelzi az "Állandó" oszlopban.
Hat napra vállalhatsz be fellépéseket, amíg tele van a menetrended, nem mehetsz új meghallgatásra. Az állandó fellépéseket le tudod mondani a szórakozóhely tulajdonosánál. Kattints rá a tulajdonosra és válaszd a "Bűvész - Fellépési lehetőség lemondása" opciót.
A fellépések különbözőképpen sikerülhetnek, de a jól sikerült fellépések mindig plusz hangulatot biztosítanak simed számára. Ha szeretnéd igazán lenyűgözni a közönséget és ragyogó előadást nyújtani, fontos, hogy ne legyen unalmas a műsorod, vagyis soha ne add elő ugyanazt a trükköt rögtön egymás után, beszélj a közönséghez és ne kezd késve az előadást. A színpadra kattintva saját magad szabályozhatod, hogy simed melyik trükköt mutassa be.
Ha jól sikerül a fellépésed, simed többféle hangulatjelzőt kaphat a siker mértékétől függően:
Fizetés
A hetibért minden héten vasárnap délben kapja meg simed, emellett magas szintű bűvészként simed hatalmas összegeket kereshet fellépésekkel:
Egyszeri fellépések esetében:
Szint | Hetibér | Fellépés helyszíne | ||||
Park | Kávézó | Szórakozó-hely | Zártkörű klub | Stadionok | ||
1 | 275 | |||||
2 | 340 | 170 | ||||
3 | 400 | 200 | 400 | |||
4 | 532 | 266 | 532 | |||
5 | 640 | 350 | 700 | 1225 | ||
6 | 840 | 450 | 900 | 1575 | ||
7 | 1160 | 700 | 1400 | 2450 | 3850 | |
8 | 1480 | 1110 | 2220 | 3885 | 6105 | 9900 |
9 | 2000 | 1300 | 2600 | 4550 | 7150 | 11700 |
10 | 3600 | 2000 | 4000 | 7000 | 11000 | 18000 |
Állandó fellépések esetén:
Szint | Hetibér | Fellépés helyszíne | ||||
Park | Kávézó | Szórakozó-hely | Zártkörű klub | Stadionok | ||
1 | 275 | |||||
2 | 340 | 255 | ||||
3 | 400 | 300 | 600 | |||
4 | 532 | 399 | 798 | |||
5 | 640 | 525 | 1050 | 1838 | ||
6 | 840 | 675 | 1350 | 2363 | ||
7 | 1160 | 1050 | 2100 | 3675 | 5775 | |
8 | 1480 | 1665 | 3330 | 5828 | 9158 | 14985 |
9 | 2000 | 1950 | 3900 | 6825 | 10725 | 17550 |
10 | 3600 | 3000 | 6000 | 10500 | 16500 | 27000 |