Halál és szellemek
Halálokok
Alapjáték
Miben halhat meg a Sim? | Milyen korcsoportnál következhet be? | Hogyan következhet be? | Szellem színe |
Tűzhalál | Gyerek, tini, fiatal felnőtt, felnőtt, idős | Ha a Sim túl közel kerül egy olyan tárgyhoz vagy felülethez, ami lángol, ő is megéghet. Ilyenkor egy hangulatjelzőt kap, ha a tüzet nem oltják el, vagy a Sim nem kerül vizbe, mielőtt az idő lejár, a Sim meghal. | Piros |
![]() A szellem teste izzik. | |||
Fulladás | Gyerek, tini, fiatal felnőtt, felnőtt, idős | Ha a Sim fáradtan úszik és a fáradtság hangulatjelzőjén letelik az idő, mielőtt kiszállna, a Sim meghal. | Kék |
![]() A szellem teste olyan, mintha viz csorogna róla. | |||
Áramütés | Tini, fiatal felnőtt, felnőtt, idős | Ha a Sim barkács jártassága alacsony és úgy próbál megszerelni valamit, illetve tócsában állva használ elektromos dolgot, akkor a Sim meghalhat áramütés következtében. | Sárga |
![]() A szellem testén áram cikázik. | |||
Éhezés | Tini, fiatal felnőtt, felnőtt, idős | Ha az éhség hangulatjelzőjén letelik az idő és a Sim nem eszik addig, éhenhal. | Rózsaszin |
![]() A szellem testén fekete árnyékok kúsznak fel. | |||
Öregkor | Idős | A Sim életének a végéhez ér. | Fehér |
![]() A szellem körül lila csillagok találhatóak. |
A világ körül
Miben halhat meg a Sim? | Milyen korcsoportnál következhet be? | Hogyan következhet be? | Szellem színe |
A múmia átka | tini, fiatal felnőtt, felnőtt, idős | A múmia átka 14 napig tart, ezen időszak alatt egy -25-ös hangulatjelző hat Simedre. Amennyiben nem sikerül megtörni az átkot, a Sim az idő lejárta után meghal. | Az 1.17/2.12/3.8/4.5/5.2 patch előtt a szellem színe sötét szürkés vagy fekete. A patch után fehéres, kicsit arany színű beütéssel. |
![]() Fekete köd terjeng a Sim körül. |
Álomállások
Miben halhat meg a Sim? | Milyen korcsoportnál következhet be? | Hogyan következhet be? | Szellem színe |
Meteor | gyerek, tini, fiatal felnőtt, felnőtt, idős (a múmia és a SimBot is meghalhat) | A Simet eltalálja egy becsapódó meteor. | sötét narancs |
![]() A Sim bőre olyan, mintha égne. |
Leszáll az éj
Miben halhat meg a Sim? | Milyen korcsoportnál következhet be? | Hogyan következhet be? | Szellem színe |
Szomjúság | fiatal felnőtt, felnőtt, idős | A vámpír Sim szomjúság szükséglete lecsökken. Ha a "Nagyon szomjas" hangulatjelző ideje lejár, a vámpir a torkához kap és azonnal hamuvá porlad. | fekete |
![]() A Sim szivének helyén vörösen izzik. |
Házi kedvenc
Miben halhat meg az állat? | Milyen korcsoportnál következhet be? | Hogyan következhet be? | Szellem színe |
Idős kor | idős | Az állat (macska, kutya, ló) élete a végéhez ér. | piros - ha 10.000 életcélpontnál kevesebbet gyűjtenek össze életük során kék - ha 10.000 életcélpontot vagy annál többet gyűjtenek össze |
![]() Lila csillámok veszik körbe őket. |
Vár a színpad
Miben halhat meg? | Milyen korcsoportnál következhet be? | Hogyan következhet be? | Szellem színe |
Vizes sír | fiatal felnőtt, felnőtt, idős | Ha egy képzetlen bűvész próbálkozik végrehajtani a Vizes sír trükköt a Végzet szelencéjében és az rosszul sül el. | kék |
Az 1.50-es patch megváltoztatta a "vizes-sír"szellem színét.
| |||
Miben halhat meg? | Milyen korcsoportnál következhet be? | Hogyan következhet be? | Szellem színe |
Emberi szobor | fiatal felnőtt, felnőtt, idős | Ha egy képzetlen bűvész próbálkozik végrehajtani az élve eltemetve trükköt a Végzet szelencéjében és az rosszul sül el. | átlátszó |
![]() A Sim teste teljesen átlátszó, mintha üvegből lenne. |
Természetfeletti erők
Miben halhat meg? | Milyen korcsoportnál következhet be? | Hogyan következhet be? | Szellem színe |
Arannyá változva | tini, fiatal felnőtt, felnőtt, idős | Az Életcél jutalmaknál megvehető Bölcsek kövével arannyá változtathatunk tárgyakat, azonban a mágia néha félresiklik, a sim kővé dermed és meghal. | arany |
A szellem aranyszínű és apró csillag formájú szikrák vonják körbe. | |||
Miben halhat meg? | Milyen korcsoportnál következhet be? | Hogyan következhet be? | Szellem színe |
Kísértetátok | Minimum 5. szintű boszorkány simnél következhet be | 5. szintű varázsige jártasságnál elérhető a kísértetátok használata. Azonban előfordulhat, hogy az átok visszafelé száll el és az átkot használó boszorkány meghal. | sárga és fekete |
A színe váltakozik, koponya formájú felhőcskék jelennek meg körülötte. | |||
Miben halhat meg? | Milyen korcsoportnál következhet be? | Hogyan következhet be? | Szellem színe |
Gumicukor általi halál | tini, fiatal felnőtt, felnőtt, öreg | A sim eszik a varázsos gumicukorbokorról. A varázslatos gumicukornak számos hatása lehet, jó és rossz egyaránt, a legrosszabb pedig a halál. Elég ritkán fordul elő. | lila |
A sim színe lila, fénylő és a lila különböző árnyalatai villódzanak. |
Évszakok
Miben halhat meg? | Milyen korcsoportnál következhet be? | Hogyan következhet be? | Szellem színe |
Spontán öngyulladás | Tini, Fiatal felnőtt, Felnőtt, Idős | Ha simed túl sokáig van a szabadban a nyári forróságban és nincs lehetősége a lehűlésre. | Villogó halványsárga kis szürkés beütéssel |
A villódzó színek mellett a szellem kicsit füstölög is.
| |||
Fagyhalál | Tini, Fiatal felnőtt, Felnőtt, Idős | Ha a sim túl sokáig tartózkodik a szabadban, miközben nagyon hideg van - megfelelő ruha nélkül főleg, akkor megfagyhat. Ahhoz, hogy a fagyásba belehaljon, az szükséges, hogy közben éhen is haljon. | Kékes, átlátszó, a hajuk jóval kékebb. |
![]() |
Egyetemi évek
Miben halhat meg? | Milyen korcsoportnál következhet be? | Hogyan következhet be? | Szellem színe |
Dühöngés általi halál | Fiatal felnőtt, felnőtt, idős | Ha a sim dühös monológot ad elő a halálról, a halál megjelenik és a sim meghal, de a halál feltámasztja őt és figyelmezteti, hogy ne beszéljen így róla. Ezután a sim 12 órára "Visszatért odaátról" hangulatjelzőt kap. Ha ezen idő alatt ismét a halálról tart dühös monológot, a halál újból megjelenik és ezúttal a halála végleges lesz. | sárga és zöld |
A szellem színe sárga és zöld, kicsi, káromkodást helyettesítő jelek lebegnek körülötte. | |||
Súlyos, tompa tárgy általi trauma | Tini, Fiatal felnőtt, Felnőtt, Idős | Ha az összecsukható Murphy-ágy ráesik a simre, nagyon ritkán, de előfordulhat, hogy belehal. Jóval valószínűbb azonban, hogy inkább csak 6 órára negatív hangulatjelzőt kap "Kóros félelem az összecsukható ágyaktól" néven. Simünk abba is belehalhat, ha az étel- vagy italautomata ráesik, miközben rázza azt. | Fehér, átlátszó |
A szellem színe fehér, átlátszó és apró tollpihék repkednek körülötte. |
Szigetvilág
Miben halhat meg? | Milyen korcsoportnál következhet be? | Hogyan következhet be? | Szellem színe |
Cápatámadás | Tini, Fiatal felnőtt, Felnőtt, Idős | Búvárkodás közben, ha cápatámadás éri a simet, nagyon ritkán, de belehalhat az elszenvedett sérülésekbe. Sokkal gyakoribb, hogy simünk megveri a cápát, esetleg 8 órán át tartó sérüléseket szenved. A cápatámadásnak nagyobb az esélye, ha simed eszköztárában nyers hal vagy nyers hús van. | Kék és vörös, villódzó |
A szellem átlátszó, a feje vörös, a teste többi része pedig kék.
| |||
Búvárkodás közbeni fulladás | Tini, Fiatal felnőtt, Felnőtt, Idős | Ha simednek elfogy a búvárkészülékből a levegője. (Előtte több figyelmeztetést is kap, hogy jöjjön a víz felszínére.) | szürkés, kissé átlátszó |
Kiszáradás | Tini, Fiatal felnőtt, Felnőtt, Idős | Sellő simek halhatnak bele, ha a Vízháztartás szükségletük teljesen lecsökken. Ez akkor fordul elő, ha túl sokáig nincsenek vízben. Negatív hangulatjelző három órával korábban figyelmezteti. | Narancssárga és nagyon átlátszó |
![]() |
Előre a jövőbe!
Miben halhat meg? | Milyen korcsoportnál következhet be? | Hogyan következhet be? | Szellem színe |
Időanomália általi halál | tini, fiatal felnőtt, felnőtt, idős | Ha simed nem a normál jövőbe utazik, kap egy 'időparadoxon' negatív hangulatjelzőt, ami négy óráig tart, utána pedig még két negatív hangulatjelzőt kap, amelyek fejenként 1-1 napig tartanak. Ha ez alatt az idő alatt nem megy el a kórházba, eltűnik és meghal. | átlátszó |
| |||
Zuhanás általi halál | tini, fiatal felnőtt, felnőtt, idős | Ha simednek alacsony vagy nincs is modern technológia jártassága, akkor előfordulhat, hogy lezuhan, amikor a hátirakétával repül és meghal, de előtte áramütés éri. | Vörös, sárga |
Feltámasztás és játszható szellemek
A játék során több alkalommal találkozhatunk karrierhez vagy jártassághoz kapcsolódó Lehetőségekkel. Ezeken kívül úgynevezett Speciális lehetőségeink is vannak, melyek függetlenek a sim által végzett munkától, korától vagy képzettségétől. Ebbe a kategóriába tartozik az "Ó, én szellemem!" Lehetőség. Enélkül az "Adomány" nélkül nem vagyunk képesek szellemeket feltámasztani.
Ha elfogadjuk a pipával a lehetőséget, a sim panel Csillaggal jelzett lapfülre kerül. Ez egy olyan lehetőség, amit ha egyszer elfogad a sim, többet nem évül el. Mire is jó ez? Az "Ó, én szellemem" birtokában képesek leszünk elvinni egy családtag vagy barát urnáját a Tudományos laborba. Az első teszt mindig ingyenes, a többiért fizetni kell.
Ha nincs az elhunyt sim sírköve a simünk eszköztárában, akkor nem tudjuk kiválasztani a Tudományos laborra kattintva a "Szellem életre keltése" opciót. A játék figyelmeztet erre.
Jelen esetben Karen simnek nincs még elhunyt rokona. Hogy élhessen a lehetőséggel, találkoznia kell egy szellemmel, mondjuk Sunset Valley temetőjében. Ha a barátságuk elér egy bizonyos szintet, akkor a Szellem sírkövén megjelenik a "Tegye az eszköztárba" opció is. Ezután elérhető lesz a tudományos labor épületére vagy ikonjára kattintva a Keltse életre X.Y szellemét opció. Válasszuk ezt.
Simünk eltölt egy kis időt a laborban, majd ezt az üzenetet kapjuk:
És hogy mit jelent ez? A szellem nem támadt fel, de játszhatóvá tettük. A szellem ikonképe megjelenik a háztartási tagok ikonképe mellett, irányítható, és minden tekintetben úgy viselkedik, mint bármely más játszható karakter, szükségletei, kedvencei, hangulatai, vágyai vannak.
Simünkkel ezután játszhatunk, szellemformájában. Ilyenkor a saját urnáját nem veheted ki az eszköztárából. Viszont ha nem szeretnél vele ilyen módon foglalkozni, lehetőséged van őt ismét nem játszható szellemmé tenni, ha a sírkőre kattintva a "Térjen vissza az árnyékvilágba" opciót választod.
Mit tegyünk, ha újra embert szeretnénk faragni belőle?
Ehhez több dologra is szükségünk van.
- 12 ezer simoleonra, hogy megvehessük a Könyvesboltban az Ambrózia receptjét.
- Egy simre, kinek főzés jártassága elérte a 10.szintet, és betanulta az Ambrózia receptjét.
- Életgyümölcsre és Kampechalra az Ambrózia elkészítéséhez.
Ezután a szakácsunk készítse el az Ambróziát. Tegye az asztalra. Szellemsimünket pedig tereljük a tányérhoz.
Simszellemünk az étel elfogyasztása után egyszerűen Feltámad.
Amitől természetesen nagyon megdöbben, de örül is neki.
Boldog Új Életet Kívánunk!
! A Házi Kedvenc kiegészítő megléte esetén háziállatokat is ugyanúgy fel lehet támasztani.
! A Természetfeletti erők boszorkányai képesek a szellemeket feltámasztani a Feltámasztási rituálé segítségével.
Szellembébik
Ahhoz, hogy szellembabád legyen, a női simed alakítson ki jó kapcsolatot egy szellemmel és próbáljon meg vele gyermeket nemzeni. Ha összejön a baba, megszületése után nem lesz látható az apa a családfáján. Ha férfi simmel szeretnél szellembabát, ahhoz a női szellemet játszhatóvá kell tenned a kutatólabor "Ó, én szellemem" lehetőségével. Gyereknemzés során 50-50% az esélye a normális és a szellembébinek is. Nincs igazán különbség a normális és a szellemgyermek között a kinézetén kívül.
Házi kedvenc kiegészítő esetén a hímnemű szellem állatok is tudnak párzani a normális női állatokkal, így lehetősé adódik szellemcicák, kiskutyák és szellemcsikók születésére is.
Ha megvan a Nemzedékek kiegészítő, a Kovalens Kölyök Kémikus Készlet segítségével előállíthatsz Kísértetkoktélt, amit ha a női simed megiszik a gyereknemzés előtt, nagyob az esélye a szellembébinek.
Érdekesség:
A szellemek előfordulási valószinűsége a temetőben a legnagyobb. általában este 11 és reggel 7 között jelennek meg.
A peches simekkel sűrűn előfordulhat, hogy tűz vagy áramütés következtében meghalnak, azonban nem maradnak halottak. Amikor megjelenik a Kaszás, igen gyakran annyira mulatságosnak találja az esetet, hogy feléleszti őket.
A szellemek képesek belebújni tárgyakba és lebegtetni vagy rázni azt.
Ezen kivül képesek elég sok, az élőkre jellemző dologra, pl. kommunikálni élő Simekkel...
egymással...
valamint akár aludni...
vagy könyvet és újságot olvasni is.
Házi kedvenc kiegészítő megléte esetén:
A Kaszás különösen gyengéden bánik a háziállatokkal.
A lovakat például megölelgeti, majd meglovagolja és a hátukon vágtat el:
A macskákat is megölelgeti, majd pedig egy játékegeret lóbálva előttük, viszi át őket a túlvilágra:
A kutyáknak egy botot dob: