Tündérek
A Természetfeletti Erők kiegészítőnek köszönhetően ezentúl tündérek is lehetünk. Ezek a pajkos lények számos vidám percet, illetve bosszúságot okozhatnak a szomszédság lakóinak. A tündérek varázserővel képesek trükkökre, körülvehetik saját magukat és az őket körülvevőket aurával, valamint a lényeknek kapcsolatuk van a természettel, amit kertészkedés során hasznosíthatnak. A tündéreknek ugyanolyan szükségleteik vannak, mint a normál simeknek, de ötször annyi ideig - vagyis száz napig - élnek fiatal felnőttként.
A tündérekhez két új életcél is tartozik:
Varázslatos megszépülés:
- a virághozó varázslattal felgyorsítani 20 növény fejlődését
- elérni a karizma jártasság 10. szintjét
Zöldebb kertek:
- a virághozó varázslattal felgyorsítani 20 növény fejlődését
- elérni a kertészeti jártasság 10. szintjét
Valamint egy életcél jutalom is, mégpedig 30000 pontért megvásárolható a "Tündérek királya vagy királynője" jutalom. A jutalom segítségével a tündér bármikor képes megváltoztatni szárnyának formáját és színét, sokkal lassabban csökken a mágiája, valamint bármikor meg tudja idézni azokat a tündéreket, akikkel addig találkozott.
- Tündérré válás
- Tündérlét
- Tündérlak
- Arborétum
- Tündérmágia
- Tündértrükkök
- Tündércsínyek
- Aurák
- Genetika
- Tündérlét megszüntetése
Tündérré válás
A tündérré válásnak két módja van:
1. A családkészítőben ezentúl lehetőséged van tündért létrehozni. Ilyenkor ne feledd, hogy mihelyt kiválasztottad a simed faját, az alapbeállításoknál módosíthatod tündéred szárnyának formáját és színét is. A családkészítőben hat féle tündérszárny közül választhatsz.
2. Tizes szintű alkímia tudással létrehozható a "Palackozott tündéráldás" bájital, amivel simed tündérré válhat. A bájital időnként megvásárolható a bájitalboltban is, az ára 2000 simoleon körül van.
Tündérlét
A tündérekre is hat a holdciklus változása. Telihold idején +40 hangulatmódosítót kapnak:
Félholdkor szintén megkapják a "Holdfényenergiától telve" hangulatmódosítót, amely ekkor +10 hangulatot ad.
A tündérek nagyon szeretnek játszani, repkedni, emellett számos új beszélgetési témát vet fel a tündérlét, mind más simekkel, mind más tündérekkel. Az új interakciók más simre kattinva a Különleges - Tündér opciókon belül érhetőek el.
A tündérek egymás között megbeszélhetik a repülésüket, játszhatnak egymással és dicsekedhetnek a tréfáikkal többek között.
Más simekkel is akadnak közös témák:
Játékos csínytevő: Ezen opció használatakor a tündérek apróra zsugorodnak és körberepülik a simet, aki megpróbálja elkapni őket.
Tündérmóka: Tündérek egymás közt. Ilyenkor a tündérek apróra zsugorodnak és egymással kergetőznek.
Más simek kérhetik a tündéreket, hogy részesítsék őket tündérbűbájban, illetve adjanak nekik tündérport.
A tündérbűbáj végrehajtása pozitív hangulatmódosítót ad az azt kérő simnek 20 órára. Emellett az átlagos simek szinte a föld felett szárnyalnak és sebességük megközelíti a tündérekét:
A tündérpor a tündérek eszköztárában találhat meg, nincs értéke, de rákattintva a tündér akár magára, akár más simre is rászórhatja. A tündérpor szintén "Boldog röpködés" hangulatjelzőt eredményez.
Természetesen a tündérek tudnak repülni, még a kezdő tündérek is. Előfordul, hogy a szomszédságban is így közlekednek. A repülésük inkább suhanásra hasonlít, a föld felett siklanak és jóval gyorsabbak a normál simeknél.
A Természetfeletti erőkkel érkezett a kisvonat is (Vásárlás mód - Hobbik és jártasságok), amely a tündérek számára kifejezetten hasznos. Apróra zsugorodva képesek utazni a kisvonaton, ami nemcsak remek szórakozás, hanem segít gyorsabban feltölteni mágikus energiájukat is:
Tündérlak
A tündérek igen hasznos házikója a tündérlak, ez két változatban kapható. Mindkettőt vásárlás módban a "Szoba szerint - A szabadban - Szabadtéri tevékenységek" menüben találjátok.
A tündérvityilló 475 simoleonba kerül, a tündérkastély pedig 625 simoleon.
A tündérlak gyakorlatilag nyúljáratként üzemel. A tündérek összezsugorodnak és úgy tudnak belépni ezekbe az otthonokba.
Számos funkció érhető el a tündérlakokra kattintva.
A tündérlak egyik különlegessége, hogy eszköztárba helyezhető, így a tündér magával viheti bárhová, még ha külföldre megy nyaralni, akkor is.
Lehet házibulit rendezni a tündérlakban, ilyenkor előfordulhat, hogy a telken tartózkodó többi tündér is bemegy a tündérlakba bulizni.
A pollenpuncs fogyasztása csökkenti a tündér éhségérzetét, emellett pedig 2 órára + 50 hangulatmódosítót ad.
Emellett, ha a tündér úgy megy be a tündérlakba, hogy valamelyik aurája be van kapcsolva, az odabenn nem fogyasztja a mágikus erejét.
Arborétum
Említésre méltó még az Arborétum is, ahol több csak tündéreknek elérhető opció van. Például kereshet tündéreket, játszhat tündérjátékot, beszélhet a fátyolvirághoz, valamint ha tündéred kertészkedik és van az eszköztárában saját maga által termelt növény, benevezhet a kertészeti versenybe is. Kertészeti versenyek megnyerésével szép summára is szert tehet tündéred.
Az arborétumon található kis épület szintén nyúljáratként működik.
Tündérmágia és jártasságok
A tündérek, csakúgy mint a boszorkányok mágikus erőt használnak a képességeik használata során. Minden tündérekkel kapcsolatos interakció a "Tudok repülni"-től kezdve, a tréfákon és aurákon át mágikus erőt fogyaszt. A mágikus erő gyorsabban áll helyre, ha a tündér a tündérlakban tartózkodik egy darabig vagy pedig a kisvonaton utazik. A mágiaszint növelhető "Mágiaeszencia" használatával is. A mágia mérő csíkja körülbelül 4 óra alatt újra megtelik saját magától.
Ha elkezd csökkenni a tündér varázsereje, először egy semleges hangulatmódosítót kap figyelmeztetésként:
Ha már nagyon kevés energiája van, megkapja a "Kritikus szintű tündérmágia" -5 negatív hangulatjelzőt. Ha pedig teljesen lemerül az energiája, - 15 negatív hangulatjelzőt kap 6 órára:
A tündérmágia rejtett képesség, tehát magát az előrehaladás tempóját nem látod, azonban szintlépéskor mindig újabb és újabb lehetőségek várnak a tündéredre, amelyekről mindig értesítést kapsz.
Képességek:
0. szint | Forró fej tündértrükk, Vacogó fogak tündértrükk, Tudok repülni, Az enyhülés aurája |
1. szint | Boldogsággal szárnyaló tündérbűbáj, A kreativitás aurája |
2. szint | Tündércsapda a vécéken és zuhanyzókon |
3. szint | Varázslatos javítások a ház körül (képesek megjavítani az elromlott tárgyakat a varázserejükkel) Test és elme aurája |
4. szint | Tündércsapda a szemetesekben, Gyomorszorító tündértrükk |
5. szint | Virághozó tündérbűbáj |
6. szint | Tündércsapda kanapékon és kétszemélyes foteleken, Pendelybe penderítő tündértrükk |
7. szint | Arany és varangy leckéje |
8. szint | Tündércsapda a postaládákban |
9. szint | Tündércsapda a LÁMA portálban |
10. szint | Belső szépség tündértrükk |
Tündértrükkök
A tündértrükköket mindig az "áldozatnak" szánt simre kattintva érheted el. A tündér a trükk végrehajtásakor kicsit megemelkedik, varázsport szór a simre. Minden trükknek más hatása van.
Forró fej: A trükk áldozata -20 hangulatot kap 2 órára.
Vacogó fogak: a sim fázni kezd, nincs hangulati hatása
Gyomorszorító tündértrükk: a trükk "áldozata" 2 órán át "Émelygő" hangulatmódosítót kap.
Pendelybe penderítő tündértrükk: a trükk alá vetett sim egy szál fehérneműben találja magát, ami miatt zavarba kerül
Arany és varangy leckéje: a sim hat órán keresztül hol aranyat, hol békát köhög fel. A tündéraranyat felveszi, ami eladható. Egy tündérarany 77 simoleont ér.
Belső szépség: Egy elég gonosz trükk, de ráfér néhány simre, hogy megtanuljon viselkedni. az átok 24 órán át tart, és akárhányszor a sim ez idő alatt gonosz interakciót hajt végre, a számláló újra indul. ez idő alatt a sim nagyon csúnya lesz.
A trükköknek a simek nem igazán örülnek és negatív hangulatjelzőt kapnak:
Virághozó tündérbűbáj:
A tündérek akárhányszor ezt a varázslatot használják a termeszthető növényekre kattinva, egészen addig használhatják, míg a növény azonnal szüretelhetővé nem válik. (Amíg azonban a kertésztudása alacsonyabb szinten van, előfordulhat, hogy rosszabb minőségű lesz a termény.)
Boldogsággal szárnyaló tündérbűbáj:
A bűbáj használata "Boldog röpködés" pozitív hangulatmódosítót ad, valamint a simek szárnyalnak futás helyett 20 órán át. Hatása hasonló, mint a tündérporé.
Tündércsínyek
A tündérek bármilyen életkorban képesek trükkökre. Két személyiségjegy van, amivel plusz pozitív hangulatmódosítókat lehet végrehajtani. A lázadó tündérek egy-egy sikeres trükk végrehajtása után +15 hangulatmódosítót kapnak:
A gonosz személyiségjeggyel rendelkező tündérek pedig egy-egy sikeres csíny végrehajtása után +15 hangulatmódosítót kapnak 6 órára:
Minden egyes sikeresen végrehajtott csapda +15 hangulatot eredményez 12 órára.
Azok a tárgyak, amelyeken tündércsapdát helyeztek el - amíg a csapda éles - mályvaszínűen csillámlanak:
Minden tárgyon más hatást vált ki a csapda:
WC: A vécében felbugyog a víz, amikor a sim lehúzza.
Zuhanyzó: festéket tesz a tündér a samponba
Szemetes: felrobban az összes szemét, amikor a sim a kukát használja
Kanapé: a sim azonnal elalszik a kanapán, amikor a csapda aktiválódik
Postaláda: méhek támadnak a simre, ha egy olyan postaládát használ, amin tündércsapda van elhelyezve:
LÁMA portál: a LÁMPA portot használók hibás helyszínre kerülnek, ha csapda van elhelyezve rajta.
Aurák
Az aurahasználat igen hasznos és jótékony tündérmágia. Háromféle aura van, mindegyiknek más a színe és más a hatása. Az aurák emellett +20 pozitív hangulatmódosítót is biztosítanak.
Az aurákat a tündérre kattintva érheted el. Az aura nemcsak a tündérre jótékony, hiszen annak hatása kiterjed a közelében lévő simekre is:
Az enyhülés aurája nyugalmat biztosít a tündérnek és az őt körülvevő simeknek is:
A kreativitás aurája segítségével sokkal gyorsabban szerez tapasztalatot tündéred az írás, a festészet és a zene terén. - Természetesen csak akkor, ha az aurát bekapcsolva gyakorolja ezeket a jártasságokat.
A test és elme aurája segítségével a sim gyorsabban tudja fejleszteni logika, karizma és atlétikai tudását. Ehhez is feltétel, hogy ezeket a tevékenységeket végezze, amikor az aura be van kapcsolva.
Genetika és tündérgyermekek
Ha csak az egyik szülő tündér, akkor 50% az esélye annak, hogy közös gyermekük tündér lesz. Ha mindkét szülő tündér, akkor garantált a tündérgyermek.
A tündércsecsemőknek is van már szárnya. A csecsemők és tipegők még nem tudják használni képességeiket, azonban a gyermek tündérek már tudnak trükköket végrehajtani:
A tini tündérek már tudják fejleszteni tündérjártasságukat és minden tündérképességet elérnek, ami a jártasságuk szintjén elérhető.
Tündérélet megszüntetése
Házastársak esetén az egyik fél megkérheti a másikat a tündérlét feladására.
Alkímia tudás esetén - illetve a bájitalboltban is kapható időnként - 7. szinten elérhető az Extra Erős Gyógyelixír, ami képes bármilyen természetfeletti lényt ismét emberré változtatni.