Blog
Növénysim
2014.08.29 10:13Növénysim

A növénysim új természetfeletti lény, amely az Egyetemi Évek kiegészítővel érkezett.
Növénysimmé válás, Növénysim bébik
Ha egy sim tiltott gyümölcsöt eszik, 4 órára "Botanitis Minorus" semleges hangulatjelzőt kap, ebből az állapotból csak akkor szabadulhat átváltozás mentesen, ha a Kutatólaborban ezen a négy órán belül háromezer simoleonért meggyógyítják. Ha a gyógyítás nem történik meg és lejár a négy óra, simed növénysimmé változik.

Azoknál a simeknél, akik kísérleti alanynak jelentkeznek a Kutatóintézetben, 20% az esélye, hogy a kísérlet végére Növénysimmé változnak.
A teljesen kifejlett Tiltott Gyümölcs palánta learatásakor simed könnyen leszüretelhet egy növénysim bébit.

A Tiltott Gyümölcs
A tiltott gyümölcs magjához szükség van a szintén az Egyetemi évekkel érkezett új jártasságra, a tudományra. Ahhoz, hogy tiltott gyümölcs magját állítsd elő, szükséged lesz egy ZRX-9000 kutatóállomásra:, amelyet 1050 simoleonért vehetsz meg. (Vásárlás mód - Szobák szerint - Dolgozószoba - Hobbik és jártasságok). Bármilyen, az eszköztáradban lévő magot használhatsz a kísérlet során, ehhez válaszd a "Végezzen RNS-átszabási kísérletet" opciót a kutatóállomásra kattintva. Ha simednek sikerül a kísérlet, üzenetet kapsz arról, hogy sikeresen előállította a tiltott gyümölcs magját.
Ha eszköztáradban ott pihen a mag, nincs más dolgod, mint elültetni és várni, hogy a növény teljesen kifejlődjön. (Mivel különleges mag, ezért 7. szintű kertészeti jártasság szükséges a mag elültetéséhez.
Eredeti tervek szerint szüreteléskor 50-50% kellene legyen az esély a tiltott gyümölcsre és a növénysim bébire, azonban jelenleg valószínűleg játékhiba miatt nem így működik. Hanem, ha egyenesen a kifejlett tiltott gyümölcs palántára kattintasz és kiválasztod "A szüretelje le a tiltott gyümölcsöt", akkor szinte 100%, hogy növénysim bébi lesz a jutalmad. Ha pedig a kerted bármelyik növényére kattintasz és ha az "Ápolja a kertet"" opciót választod, szinte 100%, hogy tiltott gyümölcsöt kapsz.
A gyümölcshöz való leggyorsabb módja az az, hogy analizálod a tiltott gyümölcs magját és klónozod a mintát, ehhez 9. szintű tudományos jártasságra van szükség, de a minta klónozásával azonnal tiltott gyümölcshöz jutsz.
A növénysimek szükségletei
A növénysimek ugyanolyan hosszú életet élnek, mint az átlagos simek. Nincsenek "Éhség" és "Ürítés" szükségleteik, a higiéniai szükségleteiket pedig a víz helyettesíti.

A növénysimeknek nincs szükségük ágyban történő alvásra vagy fürdésre, amíg képesek nappal a fotószintézisre. A fotószintézis elindításához kattints nappal a simedre és válaszd a "Fotoszintetizáljon" opciót: (Ekkor a növénysim megfelelő helyet keres és leássa magát a földbe, mintha növény lenne).

Amikor fotoszintézist hajtanak végre, mind az energiájuk mind a víz szükségletük emelkedik. Ha kiállnak az esőre (Évszakok kiegészítő), az szintén feltölti a víz iránti szükségletüket. Természetesen tudnak ágyban aludni vagy zuhanyozni, de a fotoszintézis gyorsabban kielégíti a szükségleteiket.
Ha a növénysimek víz iránti szükséglete ki van elégve, megkapják a "Hidratált" hangulatjelzőt, ami +30 hangulatot biztosít számukra.

A növénysimek speciális képességei
A fotoszintézis mellett beszélgetni tudnak a növényekkel, ehhez kattints egy növényre, majd válaszd az "Öntse ki a lelkét a növénynek.. " opciót és válassz a rendelkezésedre álló lehetőségek közül.
Kétféle különleges csókra képesek. A virágcsókhoz romantikus kapcsolat szükséges, az a sim, aki virágcsókot kap, az élmény mellé még 8 órára +15 pozitív hangulatot is kap "Megszállottság" jelzővel.

A méregcsók akkor válik elérhetővé, ha simednek ellensége van, a méregcsók hatása pedig 3 órára -25 hangulatjelet ad "Megmérgezve" jelzővel.

A növénysimek járás közben virágokat hagynak maguk után:

A növénysimek nem tudnak gyermeket nemzeni a hagyományos "Próbálkozzanak a gyermekáldás érdekében" opcióval. Ha gyereket szeretnének, csak a Tiltott gyümölcs leszüretelésével sikerülhet.
Susanna11 kiegészítése: Ha egy normál Sim és egy növénysim gyermekáldással próbálkoznak, akkor is bekerül egy tiltott gyümölcs mag a nő eszköztárába.
Sellők
2014.08.29 10:12Nyomtatás

A sellő a Szigetvilág kiegészítővel érkezett új természetfeletti lény.
Sellővé válás
Sellővé kétféle módon válhat simünk: egy sellő segítségével vagy pedig életre szóló jutalom vásárlásával. Fontos megemlíteni, hogy nem lehetsz egyszerre sellő és más természetfeletti lény.
Sellőkkel való találkozás, barátkozás:
Sellőkel találkozhatsz búvárkodás közben, vagy a szárazföldön is. A szárazföldön onnan tudod megállapítani, hogy egy sim sellő-e, hogy a lábai pikkelyesek. Ha találkozol egy sellővel, onnantól folyamatosan kapcsolatot építhetsz vele. A szárazföldön olyan társas interakciókat használhatsz velük, amiket minden más simmel is tudsz. De a víz alatt csak speciális témákról beszélgethettek.

Miután már ismersz sellőt, a kapcsolatok panelen a sellőre kattintva oda tudod hívni magadhoz egy kagylókürt segítségével.. Ez csak a szárazföldön lehetséges.
Egy bizonyos barátság szinten, ha víz alatt vagytok és rákattintasz a sellőre, meg tudod hívni őt a szárazföldre.
Ha elég jó barátok vagytok akkor meglátogat otthon, ahol már több interakció áll rendelkezésedre ahhoz, hogy össze tudjatok barátkozni.
Ha rákattintasz a "Kérdezze a halfeléről" opcióra, akkor ajándékba sellőhínárt kapsz, amelyet ha elfogyasztasz, simed sellővé alakul:

Sellőhínár:
Amikor a barátságod a sellővel elég erős, rákattinthatsz a "kérdezze a halfeléről" opcióra, ami szárazföldön nem lehetséges, a sellő ad neked sellőhínárt, melynek elfogyasztásával sellővé alakulsz át. Ezt az opciót többször is végrehajthatod. Máshogyan is hozzá juthatsz a sellőhínárhoz, méghozzá életre szóló jutalom vásárlásával, ami 25.000 pontba kerül. A sellőhínárt az ezköztáradban találhatod meg.
Úszás és Búvárkodás:
A sellő simek a szárazföldön lábakon járnak, lábuk pikkelyes, a vízben pedig uszonyt növesztenek.

A sellők nem tudnak megfulladni és az Acéltüdő életcéljutalom megvásárlása is felesleges lenne. Sokkal gyorsabban úsznak más simeknél. A sellők automatikusan megkapják a 10. szintet a búvárkodás jártasságból, de a jártasságpróbákat maguktól kell megcsinálniuk. Mivel a sellők élete a vízhez van kötve, nekik nincs szükségük nyomáskiegyenlítésre két merülés között. A merülőhelyekre kattintva pedig " légzőkészülékes merülés" helyett "búvárkodjon a víz alatt" opció található.

Ahhoz, hogy sellő maradhasson, simednek minden 48 órában úsznia kell, máskülönben kap egy "sósvíz-elvonás" hangulatjelzőt, ami egy napig tart.

Amikor ez eltűnik simed már nem sellő többé, és elveszíti az összes adottságát, de a búvárkodás jártasságát megtarthatja. Ennek elkerülése érdekében menj úszni vagy búvárkodni. Vagy akár meg is veheted az "örök sellő" nevű életcéljutalmat, ami lehetővé teszi, hogy sellő maradhass úszás nélkül is.
![]()
Gonosz és Ingerlékeny sellő simek önmagukra kattintva tudnak cápát idézni. De ez nem igazán ér sokat. Van olyan, hogy a cápa meg sem jelenik, vagy ha mégis akkor se csinál semmit.
Sellő genetika, sellő bébik:

Ha mindkét szülő sellő 100% annak az esélye, hogy a baba is sellő lesz. Ha csak egyik szülő sellő, úgy az esélye a sellő bébinek 50%. A sellő gyermekek is tudnak már úszni, de még nem növesztenek sellőfarkat, lábuk születésüktől fogva pikkelyes. A tipegő és gyermek sellőknek még átlagos szükségleteik vannak, nincs szükségük a vízháztartásuk fenntartására. Tinédzser kortól már sellő szükségleteik lesznek és kedvenc ételük a hínár ettől az életkortól kezdve.

Szükségletek:
A sellőknél nem található higiénia szükséglet. Mindig ragyogóan tiszták és ezért +10 hangulatpontot kapnak. Higiénia helyett vízháztartás szükségletük van, ami azt jelenti, szükségük van a vízre. Ezt elérheted úgy, hogy elküldöd zuhanyozni, fürödni vagy úszni. A sellők a napon gyorsabban száradnak ki. Ha folyamatosan csak a fürdéssel tartod simedet hidratálva úszás helyett, akkor a sim vissza fog változni emberré.

Amikor simed vízháztartás szükséglete elkezd csökkeni egy 3 óráig tartó semleges "kitikkadva" hangulatjelzőt kap. Ezután egy 12 óráig tartó negatív hangulatjelzőt kap "hámlás" néven, ami -40 hangulatot von le. Azután pedig egy 3 óráig tartó "kiszáradva" hangulatjelzőt kap ami -80 hangulatot von le.



Ha van másik simed a háztartásodban a sellőre rákattintva választhatod a "locsolja meg a sellőt" opciót. Ha nincs más sim a családban, olyan simek is segíthetnek, akik jó vagy barátságos személyiségjeggyel vannak felruházva, azok akik gonoszak vagy ingerlékenyek azok elsétálnak a simed mellett vagy ottmaradnak és nézik ahogy kiszárad.

Az összes sellő kedvenc étele a hínár. Sellőként képes nyers hal fogyasztására. Ez azt jelenti, hogy amikor a víz alatt meg fog egy halat, az ezköztárban a halra kattintva elfogyaszthatja azt, akár a víz alatt is. Hínárt pedig lehet a víz alatt találni és a szupermarketben vásárolni is.
Visszaváltozás:
Ha már nem akarsz többet sellő lenni, ne menj úszni kb. 4 napig. Napokon belül megjelenik a "sósvíz elvonás" negatív hangulatjelző. Amikor ez eltűnik, simed már nem lesz többé sellő. Amikor simed visszaváltozik megtarthatja a búvárkodás jártasság pontjait, de elveszti a képességeit.
Az Extra Erős Gyógyelixírrel is visszaváltozhatnak.
Egyéb:
Ha a sellőnk összebarátkozik egy másik sellővel, az elvezetheti őt a sellők titkos szigetére.

Rejtett szigetek felfedezése
2014.08.29 10:11Isla Paradiso szomszédságát ködbe burkolózó titkos szigetek veszik körül. Ezek a szigetek eredetileg csak ebben szomszédságban találhatóak meg, de a buydebug menüben más városokban is létrehozhatjuk őket.
A szigetek felfedezése előtt az őket körülvevő köd miatt akadozhat a szomszédság.
Összesen 8 rejtett sziget van a játékban, mindegyiket más módszerrel lehet elérhetővé tenni. Ha egy szigetet sikerül feloldani, a köd eltűnik, és a sziget annak a simnek a tulajdonába kerül, aki felfedezte. Akár második otthont, vagy szállodát is lehet építeni rajta, de ha nincs rá szükségünk, jó pénzért el is adhatjuk.

A felfedezhető szigetek:
1: Berill-zátony | 2: Búvárbarlang | 3: Ötölsh-atoll | 4: Kacs-atoll |
5: Menedék-sziget | 6: Sellő titka | 7: Fosztogató rejteke | 8: Plumbob-sziget |
Berill-zátony

Ezt a kis szigetet a legkönnyebb felfedezni, csak oda kell úszni, vagy hajókázni hozzá. Jutalomra itt nem számíthatunk.
Búvárbarlang
Az egyik víz alatti barlang (Gyöngymélye) kijárata vezet erre a szigetre, felfedezéséhez a simeknek el kell érniük a Búvárkodás jártasság legfelső szintjét.
A szigeten kincsesláda található, benne: 1200§, némi arany, vas, palládium és ezüst.
Ötölsh-atoll
Ehhez a szigethez 5-ös csillagszintet kell elérni a szállodával.
Kacs-atoll
Ennek a szigetnek a feloldásához a simeknek az Életmentő karrierben 35 fuldoklót kell kimenteniük.
Menedék-sziget
A sziget felfedezéséhez lehetőségek láncát kell teljesíteni. A lehetőséget úgy kaphatjuk meg, ha egy szállodában becsekkolunk és kaland után érdeklődünk a front desknél. Összesen 6 lehetőséget kell teljesíteni, melyek közt például hínárgyűjtés és cápaharc is szerepel.
A szigeten egy kis kunyhó is található.
Sellő titka
Ha a sim összebarátkozik egy sellővel, és utána egy merülőhelyen találkoznak, a sellő el fogja őt vezetni erre a titkos szigetre.
Fosztogató rejteke
A sziget feloldásához 4 térképdarabot kell megtalálni. A darabokat lehetnek kincsesládákban, vagy palackpostán is rájuk találhatunk. Ha megvan mind a négy, összeállításukkal elérhetővé válik a sziget. Illetve megvehetjük simünknek "A felderítetlen sziget térképe" életcéljutalmat is 25000 pontért. A kincsesláda 1200§-t, és drágaköveket tartalmaz.
Plumbob-sziget
A simeknek meg kell találnia egy üzenetet egy palackban, ami ennek a szigetnek a térképét tartalmazza. Ha megtalálják a térképet, látható lesz a sziget.
A szigeten lévő kincsesládában találunk 3333 Simoleont, egy nagy kristály alakú Szivárványkövet és "A plumbob evolúciója" című 12000§ értékű festményt.
Könnyebb megoldásként a titkos kód beírása után a "discoverAllUnchartedIslands" kóddal fel tudjuk oldani az összes szigetet, anélkül, hogy felfedeznénk őket.
Nanitok
2014.08.29 10:10A nanitok az Előre a jövőbe! kiegészítővel érkeztek meg a The Sims 3 világába.
A nanitokból jellemvonás chipeket lehet készíteni, valamint processzorokat, amelyek szükségesek a Plumbotok elkészítéséhez. Ha nem készítesz plumbotokat, a nanitokat akár el is adhatod.
| Kép | Nanit | Ritkaság | Max. érték | Elkészítés ára |
| Neutronos | Hétköznapi | 20 | 15 | |
| Savas | Hétköznapi | 25 | 18 | |
| Kvantummechanikus | Hétköznapi | 30 | 23 | |
| Skaláris | Hétköznapi | 30 | 23 | |
| Leegyszerűsített | Hétköznapi | 35 | 26 | |
| Leptonikus | Hétköznapi | 40 | 30 | |
| Tribblisztikus | Hétköznapi | 50 | 37 | |
| Heisenberg-féle | Hétköznapi | 55 | 41 | |
| Kondenzor | Nem hétköznapi | 90 | 68 | |
| Alagútfurkász | Nem hétköznapi | 100 | 75 | |
| Torziós | Nem hétköznapi | 105 | 78 | |
| Indukciós | Nem hétköznapi | 115 | 86 | |
| Poláris | Nem hétköznapi | 115 | 86 | |
| Termoelektromos | Nem hétköznapi | 125 | 93 | |
| Diszperziós | Ritka | 250 | 187 | |
| Entrópikus | Ritka | 275 | 206 | |
| Optikai | Ritka | 310 | 232 | |
| Erőcsillapító | Ritka | 315 | 236 | |
| Prizmatikus | Ritka | 350 | 262 | |
| Szuperfejlett | Ritka | 550 | 412 |
Kattints a kis képekre, hogy nagyobban is megnézhesd a nanitokat. Kattints a táblázat fejlécére az adatok rendezéséhez.
Nanitokhoz többféleképpen lehet hozzájutni:
- Oasis Landingben lehet őket megtalálni (ugyanúgy mint a rovarokat). A ritka nanitokhoz csak Oasis Landingben lehet hozzájutni.
- A hétköznapi és nem hétköznapi nanitokat el lehet készíteni Reventlov Botkészítő Műhelye segítségével. Ritka nanitokat csak akkor tudsz készíteni, ha a jövőben beszerezted és azt visszafejtetted! Ne feledd, ha úgy állítod elő a nanitokat, annak költsége van. A nanitok előállítási költségét megtalálod a nanitok fajtáit összefoglaló táblázatban.
- A nanitokat, akárcsak a processzorokat meg tudod vásárolni a plumbot boltban a jövőben.
Visszafejtés:
Az eszköztárban a nanitra kattintva a "Visszafejtés" opciót kiválasztva simed visszafejti azokat és processzorok lesznek belőle. A visszafejtéshez plumbot építő jártasságra van szükség, a jártasság mértékétől függ, hogy melyik nanitot képes simed visszafejteni.

Visszafejtéskor a különböző gyakoriságú nanitoktól függően az alábbi mennyiségű processzorhoz juthatsz:
Hétköznapi: 2-4 kis programozható processzor
Nem hétköznapi: 2-4 kis vagy közepes programozható processzor
Ritka: 2-4 kis, közepes vagy nagy programozható processzor
Nanitok Oasis Landingben:
A városban találhatóak meg, azonban éjfél és hajnali kettő között a nanitok eltűnnek és hajnal felé újra megjelennek. A gátfal mögött, a kihalt területen, valamint a temetőben jóval több nanitot találni, mint benn a városban.
A nanitok megtalálásában nagy segítség, ha van gyűjteményrendeződ.

Kagylók
2014.08.29 10:10A kagylókat légezőpipás merülés közben lehet megtalálni. A tengerparton is előfordulnak, de sokkal ritkábban lehet rájuk találni, és ha ott veszed fel őket, akkor az nem fogja növelni a búvárkodás jártasságodat.
| Kép | Név | Ritkaság | Min. érték | Max. érték |
![]() | Fésűkagyló héja | Hétköznapi | 10 | 15 |
![]() | Porceláncsiga háza | Hétköznapi | 20 | 30 |
![]() | Csigaházas polip háza | Nem hétköznapi | 85 | 100 |
![]() | Szárnyascsiga háza | Nem hétköznapi | 125 | 150 |
![]() | Tengeri fülcsiga háza | Nem hétköznapi | 300 | 350 |
![]() | Ősi halkövület | Ritka | 650 | 700 |
![]() | Kagylóhéj | Ritka | 850 | 1000 |
![]() | Cápafog | Rendkívül ritka | 1500 | 2000 |
A tippet készítette: Castiel
Időkalauz - időutazás
2014.08.29 10:09Nyomtatás

Az Előre a jövőbe! kiegészítővel - ahogy a nevéből is sejthető - simünk képes egy időkapu segítségével a jövőbe utazni, amely akár többféle is lehet.
Ha telepíted a kiegésztőt és elindul a játék, belépsz simed háztartásába megjelenik egy időkapu, amiről a játék üzenetet is küld. Rákattintva simed megvizsgálhatja azt. Ezután az időkapu aktiválódni fog és egy időutazó, név szerint Emit Relevart jelenik meg az időkapun át és üdvözli simedet. Azonban mielőtt még használhatnád az időkaput, végre kell hajtanod egy feladatot, amire az időutazó kér meg. Meg kell találnod a telkeden öt akkumulátorcellát. Ez egy viszonylag könnyű feladat, hiszen ezek az akkumulátorcellák nincsenek elrejtve és több is van belőlük 5-nél. Miután felszedtél öt darabot, a többi el fog tűnni, és annyi dolgod marad, hogy odaadod Emit-nek.
Az Időkalauz
Az időutazó megérkezésekor átad simednek egy időkalauzt, amit az eszköztáradban találhatsz meg a gyűjteményrendező mellett. Az időkalauzhoz úgy férsz hozzá, hogy az eszköztáradban rákattintasz.

Ebben az időkalauzban három dolgot tudsz megnézni:
- Az első az az, hogy milyen jövőkép van jelenleg életben. Ezeket a jövőképeket te váltogathatod.

- A következő, amit meg tudsz nézni azok a leszármazottjaid.

Minimum egyszer el kell menned a jövőbe ahhoz, hogy az időkalauz ki tudja mutatni, hogy kik is a te leszármazottjaid, mekkora a vagyonuk és hogy mekkora a háztartás mérete. A simed jelenben levő vagyona befolyásolja a leszármazottjai vagyonát és a simed családjának jelenben levő mérete is manipulálhatja a leszármazottak számát.

- Legvégül pedig megnézheted az életműszobrokat. Ezeket a szobrokat simed az ott felsorolt feladatok teljesítésével kaphatja meg. Simed akár mind az öt életműszobrot is megkaphatja.

Időportál, Időutazás

Simed az időportálra kattintva több opció közül választhat. Ha az időutazó éppen nincs a jelenben, akkor az 'Idézzen meg egy időutazót' opcióra kattintva, a jelenbe hívhatod Emit Relevartot. A következő opció az 'időkapu deaktiválása' ez arra használható, hogy kikapcsolhasd az időkaput. Az 'állítsa vissza a téridő-kontinuumot' opció csak 10. színtű modern technológia jártassággal használható. És az utolsó pedig az 'utazzon a jövőbe' ennek segítségével simed ellátogathat Oasis Landing városába. Itt az időutazó simoleon fejében küldetéseket ad neked, ezzel is bemutatva a város részeit.
- Repkedj a városban háti rakétával!
Az időutazó ad neked egy háti rakétát amit az eszköztáradban találhatsz meg. Erre kattintva azt felveheted. Majd simedre kattintva megjelenik egy 'háti rakéta' menüpont, ahol kiválaszthatod a 'repkedés'-t. - Üdvözölj egy plumbotot, és utasítsd, hogy magyarázza el a funkcióját!
Ehhez a feladathoz meg kell keresned egy plumbotot és üdvözölnöd kell. Ezután a plumbotra kattintva a 'plumbot' menüpontban találhatsz egy olyan opciót, hogy 'magyarázza el a funkcióját' erre kattintva teljesítheted ezt a feladatot. - Állítsd be egy plumbot jellemvonás chipjeit!
Ismételten találnod kell egy plumbotot vagy az előző plumbotra kattintva kiválaszthatod az ' állítsa be a jellemvonáschipeket' opciót. A feladat teljesítéséhez az időutazó ad neked három jellemvonáschipet. Ha más plumbotján hajtod végre a feladatot, lehetőleg ne szedjél ki belőle chippet mert megjelenik egy üzenet, miszerint ezt a plumbot családja udvariatlanságnak vette. - Adj pacsit egy plumbotnak!
A barátságos menüpontban találhatod meg az 'adjon pacsit' opciót. - Vegyél egy szintetikus italt az önkiszolgáló étteremben!
Meg kell keresned a városban az önkiszolágó éttermet. Ennek az étteremnek a közepén pultok vannak, ezeken pedig szintetikus italkészítő gépek. Ezekre kattintva rendelhetsz magadnak üdítőt. - Olvasd el egy életműszobor feliratát!
Az életmű szobrok mind egy parkban vannak. Ha ott rákkatintasz a szoborra elolvashatod a feliratot. - Vizsgáld meg a titokzatos ajtót a pusztaságban!
A pusztaság az egy sivatagszerű hely a város mellett. Annak nagyjából a közepén lehet találni egy olyan helyet, hogy 'becsapódási pont'. Ha odamész, ott találni fogsz egy "űrhajó" szerű dolgot, aminek az oldalán van egy ajtó. erre kattintva megvizsgálhatod azt. - Tárj fel egy törmelékkupacot!
A pusztaság tele van törmelék kupacokkal. Elég egy törmelékkupacot feltárnod ahhoz, hogy simed teljesítse a feladatot. Ezek a törmelék kupacok rejtik a titokzatos ajtó kulcsának darabjati. A titokzatos ajtó kulccsa négy darabban van. Ha ezeket megtaláltad ott lesznek az eszköztáradban ahol összerakhatod a darabokat. - Beszélj az időutazóval!
Életmű szobrok

Kattints a képre, hogy nagyobban is megnézhesd.
| Szobor neve | Leírás | Feladatok | Jutalom | |
![]() | Időfelelős | Miután a soros szeszélyéből találkozott életútja a rejtélyes időutazóval, Emit Relevart összebarátkozott vele, és megkezdte az idővonal-manipuláció művészetének elsajátítását. | Válj az időutazó legjobb barátjává, majd... Változtasd meg a jövőt disztópikussá és utópikussá, végül Javítsd ki az idővonalat, és állítsd vissza a jövőbeli Oasis Landing normál állapotát. (a normál állapotot az időkapura kattintva tudod visszaállítani, de csak 10-es szintű moderntechnológia jártassággal.) | Megkapod az Idő távirányítót, amelynek segítségével egyetlen gombnyomással váltogathatsz a különféle idővonalak között. |
![]() | Neves Simbarát | Kevés simnek van akkora szerencséje, hogy nyerjen a lottón, és Korina Vajkai még ebben a mezőnyben is ritka madár: ő ugyanis kész volt továbbadni nyereményét! Nagylelkűsége a szebb jövő építésének alapköve volt. | Nyerj a lottón a jelenben, majd ... Adományozz 50000$ összeget a Tervezett Jövőért alapítványnak a jelenben a városházán. (a jövőbe utazva megnézheted mik is a nyertes lottószámok a jelenben.) | Tanulj meg lemondani a simoleonjaidról a simtársaid javára. |
![]() | Plumbotikai úttörő | Hihetetlen mérnöki tehetségének köszönhetően Izidóra Ciprus megalkotta a világ első fejlett plumbotját. Mesterséges személyiséggel ruházta fel, és ezzel a modern plumbotika egyik meghatározó alakjává vált. | Készíts egy 'ultramodern' minőségi besorolású plumbotot a jelenben, majd... Szereld fel a plumbotodat a 'mesterséges személyiség' jellemvonáschippel a jelenben. | Gyorsabb ütemben fejlesztheted kapcsolatodat a plumbotokkal, és több simoleon üti a markodat az eladásukkor. |
![]() | Ragyogó előadóművész | Míg a többiek inkább elriasztotta az új hangszer gondolata, Filemon Puska fejest ugrott a LézerRitmaTron világába, és technikáját tökélyre csiszolva egy teljes zenei műfaj meghatározó alakjává vált. | Érd el a LézerRitmaTron jártasság 10. szintjét, majd... Gyűjts össze a jelenben 10 különböző nézőt, illetve hallgatót a LézerRitmaTronon játszva! | Automatikusan szorosabbá válik a kapcsolatod azokkal, akik néznek vagy hallgatnak, amikor a LézerRitmaTronon játszol. |
![]() | Trendteremtő | A divat világban nem úgy zajlik ez alkotás folyamata, mint a legtöbb művészetnél: sokkal nagyobb szerepet kap a rögtönzés. Tatjána Sarginya egyedi stílusa olyannyira elterjedt, hogy mára egyet jelent a csodálatos szabad jövőképpel. | Állíts fel egy ruházati bemutatóállványt a jelenben, majd... Várd meg, amíg 4 sim használja a jelenben az öltözéke megtervezéséhez. | A közeledben lévő simek időnként leutánozzák az öltözéked. |
Jövőképek
Jövőképek feloldása:
A jövőképek feloldásához az időutazó segítségét kell kérned. Ő segít megváltoztatni a jövőt azzal, hogy elmondja, milyen feladatokat kell végrehajtanod a jövő megváltoztatásához. De csak akkor változtathatod meg a jövőt, ha 1. szintű modern technológia jártassággal rendelkezel.

Disztópikus jövő:

Évtizedek önző, felelőtlen döntésein keresztül a simek túlfeszítették a húrt, a szakadék szélére sodorva Oasis Landing városát. A járdákat szemétdombok tarkítják, meteorok szaggatják a tájat, és veszedelmes hasadékok csalogatják a kalandorokat a kincs ígéretével.
- Használd a meteormágnest három alkalommal!
A meteormágnest az eszköztáradban találhatod, rákattintva használhatod. - Vegyél részt az Apokalipszis várók gyűlésén a városházán!
Menj el a városházára és vegyél részt a gyűlésen. - Győzz meg hat simet arról, hogy leszakad az ég!
Keresned kell hat simet, akikre rákattintva meggyőzheted őket arról, hogy leszakad az ég. De nem mindenki fogja neked elhinni. A zseni személyiségjeggyel rendelkező simek nem fognak hinni simednek és megharagszanak rá. - Pocskondiázd a természetet hat sim előtt!
Keress hat simet, akikre rákatitntasz és kiválasztod a 'pocskondiázd a természetet' opciót. De nem mindenki fog ebben csatlakozni hozzád. A természetbolond, a környezettudatos és a rendszerető simek megharagszanak a simedre ha ezt megpróbálod náluk.
Utópisztikus jövő

Oasis Landing évszázadok bohókás történetei által megihletett simjei földi paradicsomot hoztak létre! Harmattal telt kelyhű virágok pettyezik a tájat, és a helyiek különös aranylelőhelyekre bukkannak. A város lakói vidáman járnak, bolondos integetéssel köszöntve egymást
- Tapogass le három nevető simet
Három simet kell 'letapogatnod'. - Használd magadon a szivárványharmatot!
Az eszköztáradban találhatsz szivárvány harmatot. Kattints rá és válaszd a 'használja önmagán' opciót. - Használd a harmatot 6 másik simen!
A szivárványharmatra kattintva választhatod a 'használja másik simen opciót'. Ezt használhatod egy simen többször is, nem szükséges keresned hat simet. - Látogass el a Katonai Támaszpontra!
Látogass el a Katonai Támaszpontra. Itt simed körülbelül egy óráig marad.
Normál jövő

Oasis Landing elrejtett kincsekkel és felfedezésre váró helyekkel teli, élettől nyüzsgő város. Akár a pusztaságban kalandozol, akár botversenyekre jársz vagy a technológiát elutasító remetékhez látogatsz Oasis Landing városa tömérdek látnivalót tartogat.
A normál jövőt úgy állíthatod vissza, hogy az időkapura kattintva az 'állítsa vissza a térídő-kontinuumot' opciót, ami csak 10. szintű modern technológia jártassággal lehetséges.
Kristálynövény
2014.08.29 10:09Kristálynövényeket Oasis Landingben találhatsz, a pusztaságban vagy a városban is.
Ha rendelkezel a Gyűjteményrendező életcéljutalommal, bekapcsolhatod, hogy mutassa a Kristálynövényeket a szomszédságban.

A Kristánynövény Kristályvirágot terem, amit palántázhatsz, öntözni, trágyázni és gyomtalanítani kell.
A Kristályvirág elültetéséhez nem szükséges kertész jártassággal rendelkezni.
Különlegessége az érzelmi töltöttségében rejlik. A simek szerelemmel, kedvességgel, nevetéssel és haraggal tölthetik fel kristálynövényeiket. Bármelyik növény feltölthető bármelyik érzelemmel, de ha már van töltöttsége, előbb semlegesíteni kell.



A növényeket 20 percenként lehet tölteni, négy alkalommal, mire elérik a 100%-os érzelmi töltöttséget. Ha a növény töltöttsége 70% alatti, akkor a róla leszüretelhető virág semleges marad.

A haragvirág piros, a kedvesség zöld, a nevetés kék, a szerelem rózsaszín, a semleges pedig fehér színű.

Egy alkalommal 2-4 virág szüretelhető le. A virágokat elültetheted, a jelenben is.
A virágokba töltött érzelmeket később bármikor felhasználhatod magadon, vagy egy másik simen.

A sim ilyenkor összetöri a kristályt és ő töltődik fel a virág érzelmeivel.



Kedvesség: Eltörli a nem állandó negatív hangulatjelzőket és a Feldobott hangulat hangulatjelzőt kapja meg a sim 10 órán át.
Nevetés: Minden vicce jól sül el, Hisztérikus hahota hangulatjelző 10 órán át.
Szerelem: Minden romantikus interakciódat jól fogadják, Fülig szerelmes hangulatjelző 10 órán át.
Harag: Új dühös opció érhető el más simeken, Tomboló öklök hangulatjelző 10 órán át.
! A kristályvirágokra a Plumbot-személyiségchipek gyártásánál is szükség van.
A Baráti funkciók chiphez kedvességre, a Humorérzékhez nevetésre, A galádság áramkörhez haragra, A szerelemre való képességhez szerelemre, a Szimulált érzések chiphez pedig kedvességre, haragra és nevetésre is szükség van. A Hangulatkezelő, a Robotanika mestere és a Mesterséges személyiség chipekhez bármilyen kristályvirág megfelel, akár a semleges is.
A virágokat elhelyezheted a világban, dekorációnak sem utolsók, különösen éjjel.

Holoszellem
2014.08.29 10:08A holoszellem az Előre a jövőbe! holodiszken tárolható holografikus állatkája.
Oasis Landingben sok helyen találhatsz holokorongot, amit simed egy könnyed mozdulattal zsebre rakhat, de akár a saját városodban is megveheted Vásárlás módban a Szórakozás/Egyéb kategóriában "Délibáb holokorong az Arasika Iparvállalattól" néven 300 simoleonért.

A holokorongra kell kattintani a sim eszköztárában vagy a világban, hogy kapcsolatba léphessetek.

A holoszellemnek vásárlás után azonnal van neve, de bármikor átkeresztelheted.
A holoszellemmel lehet beszélgetni, tisztába lehet tenni, és meg lehet idézni. Idézés esetén a sim "felülteti" a szellemét a vállára. Nagyon sok tevékenység végezhető holoszellemmel a vállunkon, például a festés, de láttam már simet holoszellemmel zuhanyozni is.
A holoszellemnek három hangulata lehet: rossz, közepes és jó. Hogy lásd ezt, elég rámozgatnod a kurzort a korongra.
! A holoszellemnek nem lesz baja attól, ha napokig nem foglalkozol vele és tartósan rossz a hangulata.
A világban elhelyezett holokorongokon rögtön megjelennek a szellemek.
! A rossz hangulatú spirit sírós hangokat hallat, ami elég szívszorító - ha nem érsz rá foglalkozni vele, érdemes az eszköztáradban tartanod.
Ha szeretnéd felvidítani kis kedvencedet, akkor használ az Ellenőrizze a hangulatát opciót, ilyenkor kiderül, minek örülne igazán. Ezt az interakciót egymás után többször is megismételheted.

A holoszellem vágyhat beszélgetésre, hogy tedd tisztába, hogy etesd meg és hogy beszélgethessen a saját fajtájával.
Ha teljesíted a kívánságát, fél órára megkapod A Holoszellem legjobb barátja hangulatjelzőt fél órára.
! A holoszellemet csak akkor lehet megetetni, ha a sim eszköztárában van legalább egy, bármilyen típusú nanit.

! A holoszellemeknek semmi bajuk nem lesz, ha nem eteted őket rendszeresen. (Igazából egyáltalán nem szükséges etetni őket.)
A holoszellemmel kapcsolatos további lehetőségek akkor nyílnak meg, ha van a közeledben egy másik sim, akinek szintén van holoszelleme.
Kattints a simre, és a Holokorong opcióra.

A Csevegjen a holoszellemmel opcióval érheted el azt, hogy a két virtuális puffancs egymással beszélgessen.

A holoszellemek jellemző tulajdonsága, hogy megváltoztathatod az alakjukat.
! Minden holokorongon egy véletlenszerű alak jelenik meg, és három zárolt, amikor megvásárolod.
A szellemek alakját csak akkor cserélheted, ha az eszköztáradban vannak.

A szellemalakok összegyűjthetők. Az elérhető változatok mindig a simtől függenek, nem a korongtól! Az a sim, aki már feloldott több alakot, tucatnyi holokorongon beállíthatja azokat. Az alakváltoztatástól a szellem neve nem változik.
Ha két sim találkozik, és holoszellemjeik nem egyforma alakot viselnek, akkor lehet cserélni. Kérhetsz és adhatsz is, arra figyelj, ha nem aktív simnek adsz alakot, akkor az ő szelleme azonnal felveszi a tiédnek a formáját, és utána már nem tudod elkérni azt, amivel eredetileg rendelkezett.

Összesen 13 féle szellemalakot lehet összegyűjteni.

| Szellemalak | Hogy kapod meg? |
| Gamma | Véletlenszerűen vásárláskor vagy megosztással |
| Feronix | Véletlenszerűen vásárláskor vagy megosztással |
| Jenum | Véletlenszerűen vásárláskor vagy megosztással |
| Metaso | Véletlenszerűen vásárláskor vagy megosztással |
| Phobus | Véletlenszerűen vásárláskor vagy megosztással |
| Pixon | Véletlenszerűen vásárláskor vagy megosztással |
| Simulus | Véletlenszerűen vásárláskor vagy megosztással |
| Zigrid | Modern technológia jártasság 5. vagy megosztással |
| Futech | Modern technológia jártasság 3. vagy megosztással |
| Chromec | Modern technológia jártasság 7. vagy megosztással |
| Esper | Összegyűjtöttél már 10 alakot vagy megosztással |
| Astrid | 5. szintű csillagászként vagy megosztással |
| Roboid | 5. szintű botaréna dolgozóként vagy megosztással |
(Kattints a nevekre, ha szeretnéd őket nagyban is megnézni.)
Neked melyik a kedvenced?
Tudtad-e?
2014.08.05 15:08Ide kerül minden olyan infó, ami túl hosszú ahhoz, hogy egy képpel elintézzük a Ti küldtétek - Érdekességek rovatban, de ahhoz túl rövid, hogy különálló tipp legyen belőle.
Tudtad-e, hogyha a rendőrség mellett fúrtok az Áskával, akkor onnan kiszökhetnek a betörők, akik aztán elfutnak. A sim pénzt kap érte. (Rebi gyűjtése - Álomállások)

Tudtad-e, hogy az Etyepetyóniumrúd, mikor "etyepetyeznek", akkor kezd el világítani és jönnek kis szívecskék is. (Mattheeew gyűjtése - Álomállások).

Tudtad-e, hogy a Simek tüntethetnek is? A tiltakozás időpontja: Vasárnap délelőtt.
A városházára kattintva lehet "Csatlakozni a tiltakozókhoz", miután simed is táblát ragad és lelkesen hadonászik az aktuális ügyért... vagy éppen ellene. (HyGirl és Mazsola)

Tudtad-e, hogy a kütyük, amiket elkészít egy feltaláló sim, és turbókütyüként látnak napvilágot, azok csinálnak valami érdekeset? (Álomállások - Ambidani gyűjtése)

Tudtad-e, hogyha a betörőt elkapja a rendőrség, akkor ki lehet szabadítani? Miután a rendőr visszamegy a házba, hogy felmérje a kárt, a kocsi mellett álló, megbilincselt betörőre kattintva jön elő egy ilyen opció. Ha simed elengedte a csirkefogót, az megígéri, hogy meghálálja ezt. Nekem a "jutalom" 50 ezer simoleon volt (az eset után pár nappal). (Alapjáték - kmercy gyűjtése)


Tudtad-e hogy a Gonosz jellemvonással rendelkező simek cukorkát lophatnak a kisebbektől?
Ki kitől tud lopni:
Gyermek, Tinédzser, Fiatal felnőtt, Felnőtt és Idős tud lopni csecsemőtől és a tipegőtől.

Tudtad-e, hogy a Gyerekes személyiségjegyű felnőttek pecázhatnak a medencében? (Alapjáték - Ujvári Bence)

Tudtad-e, hogyha gyerek sim közterületen homokozik, kiáshat valami a homokból?! (Nemzedékek - Pattsims97 gyűjtése.)

Tudtad-e, hogy Hórusz jobb szeméből átteleportálhatsz a bal szemébe? Hórusz szemeit egyiptomi kalandjaid közben találhatod meg, lásd küldetések: Abu Simbel temploma. A szemeket a BuyDebug kóddal is beszerezheted. (A világ körül - TMárkusz gyűjtése)

Tudtad-e, hogy a játék korai verziójában még alapból hívható volt telefonon bűvész, hogy szórakoztassa otthon a Simeket? A végleges verzióba már nem került bele, ugyanakkor a városban még össze lehet futni vele. Nem csak úgy néz ki, de a hivatása is bűvész. (Alapjáték - xtinasim gyűjtése)

Tudtad-e, hogy az állatok is meg tudnak betegedni? A képen szereplő cica sokat vadászott kinn a hidegben és a hóban, és egy időután kiírta a játék, hogy beteg lett. Ugyanazt a hangulat jelzőt kapta, mint a Simek és ugyanúgy két napig tartott neki. (Házi kedvenc - Patty gyűjtése)

Üzletrész
2014.08.05 15:08Ha simed rendelkezik egy kis megtakarított pénzzel (minimum 6.000) lehetősége van, hogy résztulajdont vásároljon valamelyik üzletben. (Üzlettársi ajánlat)

Ha már társtulajdonos és elég pénzt gyűjtött, megvásárolhatja az üzletet teljesen, így magasabb bevételre tehet szert. (Vásárolja meg az ingatlant)

( térkép nézetben piros térképjelölőkkel látható üzletekre kattintva érhetők el ezek az opciók )
Az üzletrész megvásárlását bizonyító dokumentum az sim eszköztárába kerül. Itt lehet rákattintani ha be akarod gyűjteni a pénzt vagy el akarod adni az üzletrészt illetve ha át kívánod ruházni valakire.

A bevételt hetente egyszer, hétfőn 9 óra után tudod begyűjteni.
A kifizetés nem automatikus, vagy az eszköztárban lévő okiratra vagy térkép nézetben az üzletre kattintva érhető el a pénz begyűjtése opció. Mindkét esetben a sim elmegy otthonról és végigjárja a kívánt üzleteket ami időt vesz igénybe. Érdemes megtervezni az útvonalát, ha több üzlete van.


Sunset Valley
Üzlet neve | Üzlettársi ajánlat | Heti bevétel | Ingatlan megvásárlása | Heti bevétel |
O.Lajos Sütöde és Vendéglő | 6.000 | 850 | 18.000 | 1.800 |
Folytonfriss Finomságok szupermarket | 7.000 | 1.000 | 20.000 | 2.000 |
Divisadero Olcsó Könyvek | 7.000 | 1.000 | 20.000 | 2.000 |
Kis Korzikai Kifőzde | 12.500 | 2.100 | 25.000 | 3.000 |
Csobb fürdőház | 15.000 | 2.500 | 35.000 | 4.000 |
Díszpolgár Raktárak Kft | 15.000 | 2.500 | 35.000 | 4.000 |
Márió Nett Közösségi Színház | 18.000 | 3.000 | 40.000 | 6.000 |
Ba Lek céges felhőkarcoló | 18.000 | 3.000 | 40.000 | 6.000 |
Medicina Közkórház | 30.000 | 6.000 | 75.000 | 12.000 |
Lámaláz Emlékstadion | 35.000 | 6.800 | 80.000 | 13.000 |
Landgraab Kutatóintézet | 40.000 | 7.900 | 100.000 | 15.000 |
Ha simednek nagyobb összegre van szüksége, az üzletrészt vagy teljes üzletet el is adhatja.
Üzlet neve | Résztulajdon eladási ára | Teljes üzlet eladási ára |
O.Lajos Sütöde és Vendéglő | 4.800 | 19.200 |
Folytonfriss Finomságok szupermarket | 5.600 | 21.600 |
Divisadero Olcsó Könyvek | 5.600 | 21.600 |
Kis Korzikai Kifőzde | 10.000 | 30.000 |
Csobb fürdőház | 12.000 | 40.000 |
Díszpolgár Raktárak Kft | 12.000 | 40.000 |
Márió Nett Közösségi Színház | 14.400 | 46.400 |
Ba Lek céges felhőkarcoló | 14.400 | 46.400 |
Medicina Közkórház | 24.000 | 84.000 |
Lámaláz Emlékstadion | 28.000 | 92.000 |
Landgraab Kutatóintézet | 32.000 | 112.000 |

















